Hop til indhold

Min kat vil ikke spise. :( HJÆLP!


Zlingo

Recommended Posts

Hej alle,

 

For 1½ år siden gav jeg mine katte Cleo og Simba væk, da jeg i en periode skulle ud og rejse og ikke kunne få dem passet. Og for nylig, fik jeg en besked fra de nye ejere, som ikke længere kunne have dem og ville høre om jeg var interesseret i dem igen. Lang historie kort, så har jeg fået Cleo hjem igen, som allerede er glad, hygger sig og er faldet godt til - men hun vil ikke spise. :(

Jeg har fået hendes sædvanlige mad med fra de andre ejere og har haft det stående siden fredag aften. Hun er ikke interesseret. Tilgengæld har jeg givet hende nogle godbidder, for at gøre hende mere tryg selvom hun allerede virker afslappet og ser ud til at huske os. Men maden snuser hun til, men spiser det ikke.

 

Men hvad skal jeg gøre? Kan det være hun bare skal falde lidt mere til?

 

Da jeg først fik Cleo for næsten 3 år siden, så spiste hun heller ikke de første to dage, men der var hun også lidt småsyg (dårlig mave).

 

Hun har fået noget Hill's slankefoder af sine andre ejere og jeg har købt alm Hill's foder med kylling, som jeg ikke har blandet op i endnu, da jeg gerne vil have at overgangen sker stille og roligt.

 

HJÆLP! :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hvad fik hun, dengang, du havde hende?

Nogengange kan det hjælpe at hælde vand på (kogt lunkent vand- eller koldt fra hanen), så er foderet blødere og dufter af mere.

 

Mine gider *ikke* "fremmed" tørfoder, hvis de har fået andet, så spiser de lidt i starten, og så ligger det altså bare! Deres vante tørfoder, ja- når de får det igen,, så æder de som om, de ikke har fået mad i 14 dage! Og der bliver spist op. :rolleyes: (Så kan vi lære det!)

 

Du kan prøve det med vandet, give *lidt* vådfoder (dåsemad), hælde en anelse af olien (fra dåsetun i olie- hvis du spiser det?!) på eller bare begynde med det almindelige Hills (lidt ad gangen).

 

Endelig: Det kan være andet end flyttestress, mange katte har FORL- en modbydelig tandsygdom, som mange katte har...

 

Har du evt snakket med din dyrlæge?

 

Feliway- kunne måske også være en idé, hvis det "bare" er flyttestress.

 

Krydser fingre for Cleo! (Y) (Y) (Y)

 

Mvh

Tine

PS: Hvorfor får hun slankefoder?

Mine får godt nok "Super Premium Nutra Nuggets" Indoor- selvom de kommer ud, de bliver endda lovlig buttede her om vinteren af det... Jeg giver 254 kr for 7½ kg. Men jeg har også 11 katte... :cool: Det fås i mindre poser. Før fik de Hills- men det er svært at skaffe- og dyrt. Det her stortrives de på- så meget at dyrlægen er holdt op med at prakke mig deres eget mærke på (ikke Hills).

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Pinny,

 

Cleo skulle bare lige vænne sig til at være hjemme igen. Hun spiser normalt nu. :) hun fik slankefoder, da hun engang var stukket af fra de tidligere ejere, og blev snuppet af en mand, som vist gav hende en del leverpostej, så hun tog lidt på. Jeg har leget en del med hende og sørget for at få hende aktiveret hver dag, så hun er stort set tilbage på sin normalvægt nu. Men tak for dit svar! Vil huske dine råd til hvis jeg en dag skulle få brug for dem.

 

- Ingrid

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...