Hop til indhold

Hjælp nala er væk!


Druen0

Recommended Posts

Hej alle

 

Lige nu er jeg bare så ked af det - min fantastiske Nala har ikke været hjemme siden lørdag meget tidlig morgen. Jeg har underrettet internat, politi, katteregisteret og falck dyreambulance. Jeg har oprettet efterlysninger på alle mulige sider på nettet inkl. facebook, jeg har hængt efterlysninger op i området og været ude at lede x mange (kaldt og raslet med mad osv.), jeg har tjekket garager og kældre på ejendommen og fået mine hundeluftende naboer til at holde øje når de går tur. Hvad mere kan jeg gøre? Jeg elsker min kat utrolig meget - det er lidt inligt at sige det, men hun er blevet mit "barn" og jeg kan slet ikke udholde at hun har været ude i den bidende kulde det har været i nat. Jeg tør ikke lukke min havedør, da hun skal kunne komme ind. Er nu gået ind i 3. døgn uden min Nala. Er der nogen der ved hvor længe "lang tid" er? Hun er steriliseret og chippet og har aldrig været væk sådan før. En enkelt gang nåede jeg lige at blive lidt forundret og så var hun der - der var vist gået ca 12 timer. Hun er en dominerende hunkat og er stærk. Det kan vel være en fordel, men tænker også en ulempe, for måske har hun været for modig på en andens territorie? Erfaringer med hunkatte, der er steriliserede? Hvor længe er normalt at de kan finde på at strejfe? Nogen solskinshistorier til at bevare håbet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har til dato haft FIRE katte, der var forsvundet i månedsvis, men som kom hjem- alle noget mere magre, men slet ikke med de ømme tæer, hårdhudede poter, man kunne forvente- hvis de havde levet vildt eller havde gået langt. To forsvandt om sommeren, de kom hjem to dage efter hinanden. Hankatten var mager, hvilket senerehen kostede ham livet (leverskade pga afmagringen).

To andre forsvandt med 4 dages mellemrum i august, den ene kom hjem nytårsaftens dag, den anden først i marts. Begge var lidt tynde, men i fin form- og meget tamme, så de har ikke levet vildt i den der frost og snevinter, det ville de simpelthen ikke kunne. Og de er kælekatte af rang- men som de fleste af mine katte- meget utrygge ved fremmede.

 

Vi har en idé om, at nogen har "lånt" dem, men om det er for meget paranoia... tjah? Ham der blev mest mager (og havde tabt over 1 kilo)- kunne ikke fordrage fremmede. I den sommer var der meget tørt, de ville ikke kunne have overlevet at være lukket inde i et skur i 1½ måned.

 

Min gamle kastrat gik ture på op til 4-5 dage, sådan var han. Mine andre kommer altid hjem indenfor 12 timer. Altid!

 

Det lyder ikke godt, at din kat ikke er kommet hjem! Nu ville du høre de gode historier, men dem af mine, der ikke er kommet hjem hurtigt- har vi ikke set siden. Min nabo har fx fået kørt mindst to katte ned....

 

Jeg krydser fingre for din kat! (Y) (Y) (Y)

 

Mine er alle neuterede, nu.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis din kat pludselig en dag forsvinder, så gå ind på Facebook og find alle de grupper du kan om efterlysning/fremlysning af dyr.

Brug søgefeltet øverst på siden og skriv efterlysning katte, så kommer overskrifterne på grupperne

 

Der har nemlig bredt sig en uhyggelig tendens i blandt Facebookbrugere der er medlem af de grupper. mad.gif

 

Der er gået sport i at "redde" så mange katte som muligt...og det bevirker, at snart sagt hver fritgående kat de møder på deres vej, og som de kan få fat i, bliver fanget ind, anbragt et eller andet sted, enten hjemme ved "frelseren" eller dennes bekendte...og dem de ikke kan fange lige på stedet, lægges der planer om hvordan kan fanges ind....og hvis ejeren ikke lige henvender sig så bliver den "reddede" kat sendt videre til nye hjem...nogen tilfælde allerede samme dag hvis det er muligt...og det er det som regel, for det sidder også en flok derinde og skraber snart sagt alle de katte til sig der fremlyses uanset det drejer sig om fritgående katte der så bare skal stuves ind i en lejlighed sammen med, i visse tilfælde op modt 8-9 andre katte. mad.gifmad.gifmad.gif

 

Og de tænker ikke på, at der faktisk er folk der ikke er på Facebook og selv om de er, måske ikke lige kender til de grupper.. ohmy.gif

Men det er selvfølgelig også nememre lige at lægge et billede ind på Facebook end det er at spørge sig for i nabolaget, sætte sedler op o.s.v.

 

Og når man tillader sig at kritisere fremgangsmåden bliver man bare udelukket sad.gif

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder ikke rart!

Nu er jeg godt nok på Fjæsbogen, men kun så familien kan se. Jeg er meget næn over mit privatliv.

 

Så nej, forsvundne katte- ser jeg ikke på Fjæsbogen. Derimod tjekker jeg i min lokale Brugs. Der hænger tit sedler- men som regel aldrig HVOR, den tilløbende kat er tilløbet. Det er meget irriterende!

Så husk at fremlyse- hvor katten er. Ved min Brugs er der et opland på mindst 16 kkvm. (Kvadratlkilometre). Det er ret meget!

 

mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har nu prøvet diverse grupper på facebook også. Pinny: Har været rundt i supermarkeder, men der er stort set ingen af dem der vil have opslag op og ingen opslagstavler. I netto fandt jeg en opslagstavle og satte et opslag og så var jeg så glad da jeg fik lov at hænge et op på væggen i indgangen i døgnnetto på roskildevej, men da jeg kørte forbi igår aftes, var det taget ned igen :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Mobil 286.jpgSå har Nala-pigen været væk i en uge. Jeg har lavet en lang liste over alle plejehjem, skoler, kirker, børnehaver og lign. i Rødovre og vil køre ud med opslag. Er desværre blevet syg nu, hvilket nok skyldes at jeg render rundt og leder i kulden og samtidig ikke vil lukke min havedør, for det kunne jo være hun kom. Føler mig efterhåneden ret fjollet og tænker mange nok synes jeg er lidt mærkelig/latterlig at jeg er så bekymret og gør så meget. Jeg håber folk herinde kan forstå hvor knyttet man kan blive til sådan en fætter. Hvis der er nogen gode råd, noget mere jeg kan gøre, må I endelig skrive. Det er min plan at indrykke en stor billedannonce(efterlysning) i lokalaviserne i næste uge.
Link til kommentar
Del på andre sites

Sikke en smuk missepige, jeg håber virkelig meget, at hun kommer hjem igen.

 

Og ja: Man bliver skør af bekymring, når de er væk, det er helt normalt. (Min mand, der officielt ikke er til husdyr på den der jydske måde, bliver også helt underlig, hvis kattene er syge eller væk). Det vigtigste er at få vished om kattens skæbne. Min nabo rendte også rundt og spurte alle, men fandt desværre selv katten (den var påkørt), det var han rasende over længe efter. Men det er desværre nemt at ramme en kat uden at opdage det!

 

Jeg håber inderligt, du finder ud af noget om din smukke mis. Annoncer lyder som en god (dyr) idé. Prøv også Den Blå Avis ( netudgaven evt) og Gul og Gratis- det er da forsøget værd.

 

(Min egen sorthvide "smokingkat" hedder officielt "Lille Sorte"- men "Smukke Sorte", når jeg snakker med ham. Jeg har en prik med de smokingfarvede misser...)

 

Fortsat ønskes du alt mulig held og lykke med eftersøgningen. (Y) (Y) (Y)

 

Mvh

Pinny- catcrazy lady

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...