Hop til indhold

At være førstegangs katteejer - mine gode og dårlige oplevelser


Gæst Nanna Tasia

Recommended Posts

Gæst Nanna Tasia

Heii derude.

 

Mit navn er Nanna og jeg har to små katte-venner der hedder Alvine og Gerd :D

 

De er et par friske katte-piger (søstre fra samme kuld) på ca. 8 måneder. Vi har det rigtig god sammen, for det meste. Men vi har også vores dårlige dage, hvor mig og de små bisser, ikke er helt enige om hvor "toilettet" skal stå - eller hvilket mad der er dit og mit -og om det er okay at gå på køkkenborende når "mor" ikke kigger :rolleyes:

 

Men de er et par yndige killinger, som bor hos mig og min kæreste i Hammel (lidt endnu). Vi er på vej til at flytte om 1½ uges tid, til en by der hedder Hadsten, Midtjylland Det kræver utrolig meget tålmodighed, at leve i flytterod -Men de små nyder godt af det, for de kan lege og løbe, op og ned, fra stablen af de mange flyttekasser. :cool: Det er en morsom omgang fangeleg og de nyder stor glæde af, at de har hinanden ;)

 

Min kæreste og jeg købte dem på et heste marked sidste efterår. De sad og krøb sammen, bitte små som de var, med deres tredje kuldsøster, i et lille kaninbur. Vi kiggede nøje på dem og konstaterede hurtigt at de var ret søde - Men på buret stod et skilt skrevet med store bogstaver "MÅ IKKE HOLDES"! "Surt" tænkte vi og gik hurtigt videre. Senere på dagen, kom vi atter forbi boden og så på de små pus endnu engang. Søsteren var blevet solgt og der var kun Alvine og Gerd tilbage. Efter lidt snak frem og tilbage, besluttede vi os endelig for at adoptere. Men hvilken een skulle det være?? Vi kunne bare ikke få os til at skille dem ad, så vi besluttede os for at tage dem begge. De var alt for søde sammen, at vi kunne bare ikke få os selv til at gøre det -så nu har vi altså 2 killinger <3

 

Vi har haft lidt dårlige oplevelser med dem og vi har lidt besvær med at få dem renlige. Måske har nogle af jer stødt på mit indlæg, i katteadfærd-træning -Hvor jeg søger råd og vejledning, da jeg er førstegangs katteejer. Hvis nogle har lyst til at læse det og måske kan give mig nogle gode råd med på vejen, så er linket her: http://www.katteforum.dk/showthread.php?t=2391

Jeg tænker og håber det måske vil gå væk med alderen, men jeg ved det virkeligt ikke ???:confused:

I det mindste er de gode og kærlige

Der er altid nogle der venter på mig når man kommer jeg hjem

Det er spændende at følge med i deres udvikling - håber da den fortsætter lidt endnu!

Og sidst men ikke mindst, man får sig nogle venner for livet

 

Så jeg prøver og nyde det og håber virkelig de små tager flytningen pænt.

 

Hav en god dag derude...

Mange hilsner fra Alvine, Gerd og Nanna :o

 

(billede: Alvine er hende med de lyse poter der sidder op og Gerd er hende den mørke der ligger ned) :cool:

429475_4659584059899_964112222_n.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...