Hop til indhold

Min Ragdoll fælder


Pinky81

Recommended Posts

Dette er første gang jeg opretter en tråd. Så ved ikke om (Alt muligt) er det rette sted at skrive :)

Vores 1 årige Ragdoll, Eddie, fælder ekstremt meget. Vi børster og børster men det hjælper ikke en meter.

I starten var det bare "normalt fældning". Men på det sidste er det gået helt amok. Kan det være vejret, foder eller nogle andre forslag?

Mvh. Pinky81

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja selvfølgelig.. :P Dumt spørgsmål..

Men er helt sikker på at Eddie ville synes rigtig godt om My ;) Hun er godt nok smuk.. :D

Han er inde/ude kat, men han er så kun i haven når han er ude. Og hopper ikke over stakittet. Men han skaber sig forfærdenlig meget når han er inde. Vil ud hele tiden og miaver højt derude. Og den anden dag kom der en stor, muligvis hankat, ind i haven og de kom næsten op og toppes. Men min kæreste hørte det og nåede ud inden det gik galt. Mon det er hunkattene der trækker i ham?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen jeg er skam også indehaver af verdens smukkeste kat! :-P

 

Dagene bliver længere med mere lys. Vi vil jo også gerne ud lidt oftere, når solen er fremme, og jeg vil tro det bl.a. er med til at øge hans lyst til at ville ud. Hvis han ikke er kastreret, har det også stor betydning, da mange unge hunkatte kommer i løbetid nu

Link til kommentar
Del på andre sites

Her hvor jeg bor nu er kun i en tidsbegrænset periode (indtil juli 2015) da jeg pt er arbejdsløs, og alt efter hvor jeg finder arbejde, kan det være jeg flytter. Derfor tænker jeg at det vil være synd for My hvis hun får lov til at være udekat og så måske skal begrænses til indekat igen. Det vil blive svært og har hørt om eksempler hvor folk har været nødt til at gå af med katten fordi den ikke kunne vænne sig til at være inde

 

Jeg tror dog at i bør overveje om i ikke burde kastrere ham. Hvis han finder ud af at der er hunkatte i løbetid vil han nok forsøge at komme ud på tidspunkt da hans hormoner fiser rundt i kroppen. Der findes rigeligt med katte på diverse internater og desværre bliver mange aflivet fordi der er så stor en produktion af katte og internaterne kan simpelthen ikke følge med.

 

Desuden kan i jo også risikere at han begynder at strinte, og hvis han først begynder stopper det sjældent. Det kan i mange tilfælde undgås ved at kastrere ham INDEN han begynder. Et hjem med en fertil hankat der strinter stinker som bare pokker

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja så er det synd at gøre hende til ude kat hvis hun så skal vænne sig til at være inde igen..

 

Han skal helt klar kastreres men har lidt problemer med manden, der synes det er synd... :-( Og at han da skal have lov til at være en rigtig "mand".. Prøver at overtale, men så bliver det f.. gjort når han er på job..

Og jeg vil da ikke have et hjem der stinker at katte pis.. Nogle overtalelse forslag..? :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg vil sgu ikke af med hende den lille så må lige tænke lidt længere på det punkt.

 

Ved ikke hvad det er med de mænd. Katten ved sgu ikke han kommer til at mangle sine boller! Tror at mange mænd føler det går ud over dem, men katten er ikke et menneske.

 

Jeg synes derimod det er synd at han render rundt og bliver skør i knoppen af alle de hormoner som han ikke kan gøre noget ved. Han har jo ikke noget at bruge dem til og han kan ikke få afløb for hans behov.

 

Vil gætte på at i får en mere harmonisk kat som er lidt mere rolig, mere kælen og måske ikke lige så meget ballade ;-) Og så er der selvfølgelig den fordel at den formentlig (ingen garantier, men det behøver du ikke sige til manden) at han med tiden ikke begynder at strinte. Så vidt jeg husker er Eddie ikke så gammel vel?

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej han er kun lige blevet et år. Han er fra 21 februar 2012. Tæt på Mys fødselsdag, ikke?

 

Jeg kæmper en brav kamp for at overtale ham, men har sagt at en dag han kommer hjem fra job, min kæreste arbejder ude 3 uger af gangen. Så er han kastreret.. Og sådan bliver det bare.. :-)

 

Tror os min kæreste er ret sikker på at han os får cuttet sine egne boller, bare fordi Eddie os gør.. Hehe..

 

Hvad vejer My egentlig..?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo hun har fødselsdag d. 7. februar så der er lige 14 dage i mellem :-)

 

Det bedste vil helt sikkert være, at han bliver kastreret. Eddie altså ;-) Tror vist nok det koster 1000 kr for en hankat, men er ikke helt sikker. Men har opdrætter hvor i købte Eddie ikke stillet krav om neutralisering? Ved jeg nemlig mange gør, når det er til kælekat. Jeg skulle reelt fremvise papirer på, at My var blevet neutraliseret, men da jeg skrev til opdrætter var hun tilfreds. Men ellers må han blive neutraliseret, mens din kæreste er væk :-D

 

Hun vejer pt 5,2 kg, men synes hun er lidt tynd, selvom det ikke ser sådan ud på billedet for alt det pels! Men det kommer jo meget an på hendes linjer fra forældrene, om det er nogen, der har tendens til at blive store. Ved nemlig at i USA er det nogle meget store katte, men her i Europa er de blevet avlet lidt mindre, så det kommer meget an på deres linjer. Men altså den bedste måde er at køre to fingre langs hans ribben med et let tryk om du kan mærke hans ribben. Hvis ikke er han for tyk. Hvis du tydeligt kan mærke dem er han for tynd

Link til kommentar
Del på andre sites

Han bliver os snart kastreret, min kæreste er ved at blive vanvittig af Eddies larm hele tiden. Ja og jeg synes da også det er ret irriterende..

Der står på papirene at det er frivilligt men derfor er det nu vigtig han bliver det alligevel.. Det er jo snart synd for det stakkels dyr..

 

Eddie vejer kun 4,8 kg. Synes bestemt ikke det er nok.. :-( Han er en smule tynd. Hvad vil du forslå vi giver ham at spise? Han spiser godt nok hele tiden, men bliver bare ikke større.. Ved godt det kan hjælpe med kasteration. Men mon noget andet mad kunne hjælpe..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja sådan en hankat der kan dufte en hunkat i løbetid er til at blive idiot af at høre, og det vil forhåbentlig også aftage. Altså ingen tvivl om at jeg er fortaler for at neutralisere katte, da jeg synes det er synd at de render rundt med en masse drifter og behov som de ikke kan få stillet men sådan er der så mange meninger.

 

Hvad giver i ham nu? Altså der er den mulighed der hedder BARF hvor kosten består af råt kød hvilket også hjælper for kattens tænder. Jeg kam dog ikke tvinge kød i My men ellers synes jeg at BARF er en god mulighed. Grundtanken er at katten jo er et rovdyr og derfor skal kosten bestå af kød. Problemet med tørfoder er at mange typer indeholder korn som grundsubstans hvilket ikke er en del af kattens naturlige kost. Det kan resultere i at katten ikke kan omsætte det og da de ofte ikke drikker nok vand, kan man ende med en kat med urinsten og lignende.

 

Der er dog nogle typer tørfoder som er bedre end alt andet. Pt fodrer jeg med Royal Canin til stereliserede men er blevet klogere. Hvis My kan lide det skifter jeg til Orijen som indeholder 80% kød (så vidt jeg husker) og er flere gange blevet kåret som det bedste foder. Men det kommer jo an på om damen kan lide det ;-) Men kig som udgangspunkt efter kornfrit foder. Det koster noget mere end så meget andet, men hellere det end at man pludselig står med en meget syg kat der måske skal aflives eller opereres. Altså My er min lille pige så kun det bedste er godt nok til hende ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg siger jo heller ikke andet vel? ;-)

 

Jeg har skam forsøgt mig mange gange med forskelligt kød, Men da min kat ikke havde spist i næsten to døgn og til sidst kun lå og sov valgte jeg altså at give hende mad hvis det er okay?

 

Men synes da også jeg gav udtryk for at BARF er at foretrække...?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...