Hop til indhold

Min Kat laver altid afføring ved siden af kattebakken !!


mije20

Recommended Posts

Hej

Jeg har en kat på 7 år.

Dens fortid er vi lidt usikre på, men den har helt sikkert været en indekat.

Problemet er at lige siden vi fik ham for 2 uger siden har han konsekvent skidt ved siden af kattebakken. Han bruger bakken når han skal urinere, men vil simpelthen ikke skide i kassen. Jeg har prøvet at følge efter ham når han går ud mod bakken, har kun en gang fanget ham i at være ved at sætte sig, jeg bar ham over på kattebakken, hvor han bare kiggede på mig og gik sin vej. Han ventede til om natten med at skide på gulvet. det er meget konsekvent om natten han har afføring. oftest 2 store gange. eller når vi ikke er hjemme. så har svært ved at sætte ham op på bakken.

Jeg har også skiftet kattegrus 2 gange for at se om det ville hjælpe.

Jeg er fortvivlet over hvad jeg skal gøre.

Er der nogen der har nogle ideer om hvad jeg kan gøre? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad mener du med skiftet grus? Det skal være en helt anden type. Dvs. hvis det er fint grus du har i, så prøv noget groft, og hvis det er groft grus, så prøv noget fint. Det kan også måske være noget sygdom. Hvis katten føler det gør ondt, når den skider i f.eks. bakken, så forbinder den de to ting sammen. Prøv evt. at købe en helt anden bakke og noget andet grus og sæt den nye bakke et andet sted. Vis katten den nye bakke og se om det hjælper.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har både prøvet fint og groft. også noget træflis. kattebakken har været placeret alle steder fra værelse til badeværelse, gang og køkken. men han vælger altid at skide ved siden af. vi har både haft en bakke med top på. som vi tog af. og en anden kattebakke kun med underdel. Han har lige fået ormekur fordi dyrlægen mente det måske kunne være det. men virker ikke til at hjælpe :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Min kat har ofte orm (han er udekat og derfor er ormekur omsonst, da han ofte fanger bytte med orm) og han skider altid i bakken, når han altså er inde. Ellers skider han udenfor.

 

Men der er ingen tvivl om, at din kat forbinder det med at skide i bakken med noget ubehageligt. Spørgsmålet er bare hvad?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

prøv at kør den almindelige bestikkelses teknik :-)

Tag din katte bakke, find en pose med den godbid din kat syntes aller bedst om, mine er fuldstændig skudt i de her "dreamies" der kan købes i Netto, sæt katten op i katte bakken, og så ellers giv den godbider, for det kunne netop godt lyde som om, at din kat forbinder skide/kattebakke kombinationen som noget skidt, så vi skal have den til at få positive oplevelser med kattebakken istedet :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...