Hop til indhold

''Sår'' på halsen, hvad er det galt???


Stalin

Recommended Posts

Hej alle min kat fik pludseligt det her ''sår'' på halsen, hvad kan det være??? Foderallergi? Ringorm?

det er en indekat på 9mdn og har aldrig været syg før.

Har vedhæftet et par billeder....

 

Igår da jeg opdagede det

35naki0.jpg

 

Og idag er det så blevet mere væskende

rj077q.jpg

 

 

Han virker helt normal og intet tyder på det irriterer ham.

Hvad er der galt med ham????? :(

på forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 7 months later...
Hej alle min kat fik pludseligt det her ''sår'' på halsen, hvad kan det være??? Foderallergi? Ringorm?

det er en indekat på 9mdn og har aldrig været syg før.

Har vedhæftet et par billeder....

 

Igår da jeg opdagede det

35naki0.jpg

 

Og idag er det så blevet mere væskende

rj077q.jpg

 

 

Han virker helt normal og intet tyder på det irriterer ham.

Hvad er der galt med ham????? :(

på forhånd tak

hejsa har dufundet ud af hvad der var ? syntes det ligner det min kat har fået....

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan kun en dyrlæge vurdere OG behandle, ud fra hvilken diagnose der stilles (gælder jer begge to Stalin og Lopax)

 

Men jeg tør godt sige, at det ikke er ringorm, da det som regel ikke bliver så store væskende områder.

 

Og forhåbentligt er det ikke halsbåndkatte, så det skyldes skader fra det.

 

Det kan være kradsesår efter loppeallergi (og tro mig, jeg gider ikke høre forsikringer om, at kattene ikke har lopper..det har flere tusinde katteejere også påstået, selv om deres hjem og katte var rene loppereder, dermed ikke sagt at jeres katte HAR lopper, blot at det er muligt selv om I ikke ved det..)

 

Men det kan også være så meget andet.....så afsted til dyrlægen, den slags sår har en tendens til at brede sig hvis ikke der sættes ind i tide..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Min kat har haft noget tæt på dette og det var sår den blev ved med at slikke på.. vi brugte "Sår spay" fra KW (http://snakomdyr.dk/sample-page/kategorier/kw-sarspray-50-ml/)

 

Det er med til at give katten ro og derfor slikkede den ikke mere på det og det hele gik i sig selv igen :-)

 

mvh

jacob

 

 

Kommer lige til at tænke på nogle venner jeg har, de har haft en hund med store sår på sine poter og de bruger krokodilleolie.. Det koster en del, men man benytter næsten ikke noget og holder derfor i lang tid.. men det var det eneste der virkede på deres hund.. så måske kigge på det også ? http://snakomdyr.dk/sample-page/kategorier/kw-vet-care-krokodilleolie-30-ml/

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...