Hop til indhold

Spørgsmål ang. flytning af kat


mh9000

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg skal overtage en killing på 12 uger her i løbet af en uges tid. Det er min første kat. Har læst, at katte knytter sig meget til deres hjem og det derfor er bedst at få nogen til at se til den i hjemmet, hvis man skal på ferie.

Jeg skal hjem til mine forældre til jul - regner med at tage op til dem omkring den 21. og hjem igen en lille uges tid efter. Selve turen tager tre kvarters tid. Men jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det vil være for stressende for min kat at komme med! For den når vel lige at vænne sig til dens nye hjem her hos mig, og så skal jeg have den med hjem til mine forældre. Hvordan tror i, han vil tage det? Jeg har ikke nogen her, der kan komme og se til den, og synes heller ikke, jeg vil være væk fra den så længe, når jeg lige har fået den. Nogle råd? :confused: Jeg vil selvfølgelig passe den mens jeg er hos mine forældre også, og vil tage de ting med, den også har hjemme ved mig selv, så der er noget der er kendt for den.

Link til kommentar
Del på andre sites

For kattens skyld, ville jeg vente med at hente den, til du kom hjem igen fra ferie. Det er helt rigtigt, at katte knytter sig meget mere til hjemmet end til mennesket. Dog ville det være meget synd for killingen, at du allerede forlader den en uge, kort tid efter du har fået den. Og den kan heller ikke klare sig selv alene så længe. Det vil også være synd at tage den med hen til et nyt sted, lige efter den har vænnet sig til, hvor du nu bor. Så skal den vænne sig til dine forældres hjem og kort efter igen, så til dit sted igen. Det er ikke noget at byde en killing på tolv uger. Det vil den kunne blive meget stresset over.

 

Mit råd til dig er derfor, at du skal vente med at hente killingen til efter jul, hvor du er kommet hjem igen. Så har den mulighed for at falde til i rolige omgivelser.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svaret. Jeg ville også helst selv vente med at få den til efter jul netop for ikke at skulle flytte på den - men hende jeg skal have den af står selv og skal på ferie over julen, og derfor er hun nødt til at skal af med den inden da. Men jeg vil selvfølgelig ikke stresse min kat.. Hmm.. Jeg må lige lægge hovedet i blød og tænke over en alternativ løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg er helt enig med Peter. Vent med at hente den lille killing så du er hjemme når den skal vende sig til dig og sit nye hjem.

Da jeg fik min Bulder havde jeg tilpasset det så jeg kunne hente ham lige da efterårsferien startede - det betød at jeg var rigtig meget hjemme den første uge og der gik ikke mange dage før han faldt til ro.

Det er selvfølgelig lidt svært når hende som har katten nu skal af med den.. hmm, for ja, det er synd for den lille killing at den skal flyttes frem og tilbage når det hele er så nyt - det havde været noget andet hvis katten havde været lidt større.

Er der ikke en anden som har mulighed for at have katten i julen, så den ikke oplever dit hjem inden? så når du er kommet hjem kan du hente killingen, så bliver den ikke flyttet nær så mange gange som ved det andet. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men bedre end ingenting. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...