Hop til indhold

Vild kat- hvad gør man?


Pinny

Recommended Posts

Vi har desværre en vildkat, der render ind, og han ER vild og bange.

Nu har vi som regel et vindue åbent sommeren over, men nu bliver det for koldt, og så er det sket "Bimseblå"- er lukket inde. Så bliver han bange- og løber ud i bryggerset, og er meget længe om at gå ud. Det er ikke så"godt for varmeregningen og min gigt. :rolleyes:

 

Han er bange for os. Han er en lille bitte smule mere tam, så han lusker sig ind- og ud. Han ligger nok ude i vasketøjet. I starten var han helt bims i blikket- deraf navnet.

 

Men hvad pokker gør man?

Jeg kan ikke fange ham, og snart er det for koldt, så kan han ikke komme ind. Mine katte kan ikke lide ham/er lidt bange.

 

Han er en lille kat med et stort hoved, derfor er jeg sikker på, han er vildfødt. Man må ikke gerne se på ham.

 

Jeg er ikke interesseret i en kat mere, men han skal heller ikke dø af sult. Men jeg vil ikke fodre vildkatte ude. Det er prøvet- og så har man 30 katte!

 

 

 

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville kontakte kattensværn. Jeg ved at de indfanger vildkatte og neutraliserer dem. De bliver sat ud igen - da vildkatte jo ikke trives med at blive holdt fanget. Jeg mener man betaler 500 kr for dette (du må ikke hænge mig op på dette). Tilgengæld laver han ikke flere vildkatte killinger i dit område og han holder andre vildkatte væk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Dyrenes beskyttelse har også et par internater rundt omkring og mener det koster 5-700kr at få dem indleveret! :)

Ellers så i nogle tilfælde henter de dem vidst gratis?? (det her er jeg ikke 100% sikker på men tror ikke hvis man fx finder en kat med killinger at man så skal give flere 1000kr for at indlevere en kat)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Jeg kan ikke fange ham. Og jeg vil ikke betale.

Det er ikke MIN kat, han er vild!

 

Sidste vinter fik jeg (godt nok med møje og besvær!) aflivet min fhv nabos kat, men han var tam- og syg. Jeg var ovre ved dem, der passede ham TRE gange, men der skete intet på en måned- uden katte blev mere og mere mager. Det syntes jeg ikke om! Jeg tød! Men mine naboer var ligeglade med katten.

Han var tam!

 

Denne er ikke!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...