Hop til indhold

Blod i det ene øje.


Louise Kær Hansen

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg har en lille hunkat på lige knap 5 måneder. Det er en rottekat, og hun er en meget aktiv kat. Hun er en ude- og indekat, og har fået sine killinge vaccinationer.

Nu har jeg lige opdaget at hun har blod i det ene øje. Det ser også ud som om der er noget snask i hendes øje, fordi pelsen lige omkring øjet er sådan lidt stift, eller sådan. Igår rendte hun meget udenfor og ellers lå hun herinde og sov. Hun gik i seng tidligt på aftenen, hvor hun ellers plejer at løbe rundt og lege når vi går i seng. Imorges stod hun også lige op for at spise og bagefter gik hun hen og lagde sig til at sove igen. Nu ligger hun her på mit skød og sover.

Er der nogen, som ved hvad det kan være og hvad jeg skal gøre? :confused:

Er noget bekymret. :(

 

 

Mvh. Louise.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sidder blødningen der hvor øjet normalt er hvidt? - altså i kanten af øjet. Eller sidder den inde ved pupillen?

Sidder blødningen i det hvide kan hun have stukket/revet sig på noget der har sprængt blodkarrene. Hvis det samtidig væsker fra øjet ville jeg tage til dyrlægen. Hun kan have fået en ridse i hornhinden.

 

Misser hun med øjet eller gnider i det - som om hun har ondt? Er hun aktiv og spiser og drikker?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for dit svar. :)

Det startede med at sidde på pupillen, men ligesom om det sad udenpå pupillen, hvis du forstår? Nu sidder det på det hvide i øjet, og sådan i kanten af øjet.

Det væsker fra hendes øje, men væsken er helt klar. Jeg synes det væsker meget (det løber i perioder). Hendes øje er hævet og hun kniber det nogle gange lidt i. Hun gnider også i det, men jeg ved ikke om det er for at fjerne væsken.

Hun er stadig lidt aktiv, men ikke som hun plejer. Hun har sovet rigtigt meget idag, måske 80-90% af tiden. Hun har kun leget en lille smule og jeg synes hun mærker rigtig varm. Hun spiser og drikker godt nok som hun plejer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...