Hop til indhold

Kommer en steriliseret hunkat i løbetid?


Thallepigen

Recommended Posts

Hej alle.

 

Jeg har en hunkilling på lidt over 5 måneder. Hun er blevet steriliseret, da jeg lukker hende udenfor.

Kan hun komme i løbetid? Og i så fald, hvor gamle er de første gang? Hvilke tegn kan der være på, at hun er i løbetid?

 

Jeg har ikke haft hunkatte før, så er lidt uviden omkring dette. Håber på jeres hjælp til mine spørgsmål.

 

Hilsen Natascha

Link til kommentar
Del på andre sites

Som de andre skriver, så nej, hun kan ikke komme i løbetid. I sjældne tilfælde er der en rest af ovarievæv tilbage i katten efter sterilisation. I disse tilfælde kommer katten i løbetid trods sterilisation. Sker dette skal dyrlægen kontaktes og katten reopereres....men som sagt er det sjældent.

 

Til info: En usteriliseret hunkat kan komme i løbetid fra 6 måneders alderen - afhængig af årstiden. Katte kommer kun i løbetid i de lyse måneder af året, altså når dagtimerne er mange. En hunkat i løbetid giver lyd fra sig, slanger sig på gulvet, er yderst kælen, stritter med numsen og kan være hævet omkring vulva. Man er normalt ikke i tvivl om hvorvidt ens kat er i løbetid :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...