Hop til indhold

Opkast på gulvtæpper


Drejer

Recommended Posts

Hej alle katteelskere

 

Min kat Pøllemis er sød, kontaktsøgende og velopdragen. Hun bor p.t. hos min mormor i hus med have, da min kæreste har udviklet katteallergi. Mens hun boede ved mig var hun indekat, og da jeg ikke har gulvtæpper i min lejlighed, valgte hun altid at brække sig på laminatgulvet i køkkenet, hvis det skulle være nødvendigt. Sagen er dog en anden nu da hun bor hos min mormor. Hun har nemlig gulvtæpper, som katten foretrækker over trægulv og laminatgulv, da katten kan holde fast i tæppet med sine klør mens den brækker sig for dermed at have mere kontrol med situationen. Min mormor er forståeligt nok lidt træt af dette, da katten nu er en udekat og derfor har rig mulighed for at klare alle sagerne udenfor. Pøllemis lærte hurtigt at gå på bakken udendørs samt bruge havens træer som krassetræer, så mit spørgsmål er derfor, om det på nogen måder er muligt at træne sin kat til at kaste hårboller og andre ting op udendørs? Eller i det mindste træne den til ikke at benytte husets gulvtæpper?

 

Det skal lige siges at Pøllemis er sund og rask, vaxineret, ormebehandlet og på alle andre punkter meget velopdragen. Hun har altid kun benyttet kattebakken til at træde af på naturens vegne, og kradser kun i kradsetræer og træer udenfor.

 

Håber i har gode råd!

 

- Mark

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis katten kaster op, har den orm- eller dårlig mave. Det er sjældent mine kaster op, så det lyder mærkeligt, hvis det står på tit (som du antyder).

Udekatte skal ormebehandles 1 gang i kvartalet, det er ret tit!

 

Hvad siger dr. dyr?!

 

Mvh

Tine

Min dyrlæge siger at det er totalt omsonst at ormebehandle en udekat, da den kan fange et dyr med orm ganske kort efter, at den har fået en ormebehandling. Så det er spild af penge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine er inde/udekatte, og når de nyser eller kaster op, eller har "risengryn" i rumpen, så er det tid for ormekur.

 

Ja, det er monsterdyrt! Jeg giver 124 kr for TO usle piller (og jeg har 11 katte!), men min erfaring er, at orm påvirker kattens organisme, og selvom det kan være forskelligt fra kat til kat, så er det godt for dem.

 

Nogen bliver "vommede" og kedelige i pelsen uden ormekur, andre generer det mindre. Parasitter vil påvirke en kat, der måske ikke helt er fit i sit immunforsvar mere end, andre.

 

Eftersom mine går ud og æder mus/fugle- og af og til får lopper, så er ormekure at foretrække. Man kan jo give, når man synes, katten trænger!

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...