Hop til indhold

Kan ude kattekilling blive til indekat, hvis jeg får den tidligt?


Karen

Recommended Posts

Hej

Jeg vil rigtig gerne have en kat. Min kusines kat får et kuld inden så længe og derfor overvejer jeg at få en af killingerne, når de selvfølgelig er gamle nok. Jeg er i tvivl, fordi jeg selv bor i en lejlighed, som dog er stor (130 m2), men min kusines katte er gårdkatte og har aldrig været inden for eller brugt en kattebakke. Hvis jeg får en kat, er det meningen at det skal være en indekat, da jeg bor på 4. sal i KBH. Synes I det er synd at lave en 8 uger gammel (er det ikke 8 uger gammel de skal være?) ude kattekilling om til en indekat og vil det overhovedet kunne lade sig gøre at lære den at bruge en kattebakke selvom den kun er 8 uger gammel? Jeg vil være meget hjemme i starten ved den i dagtimerne da jeg er studerende, så på den måde vil jeg kunne hjælpe den, hvis man kan sige det sådan. Jeg har haft kat i mange år, da jeg boede hjemme, men de havde mulighed for at gå ind og ud ad en kattelem som det passede dem.

 

På forhånd tak for hjælpen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Killinger skal være 12 uger før de må tages fra moderen.

 

Jeg ville nok ikke selv vælge en gårdkattekilling til indekat (nu tænker jeg på gårdkatte, som i at de bor udenfor og kun sjældent kommer ind) Jeg ville nok hente en af de tusinder af kattekillinger der er rundt omkring ligenu, sm har været vant til at være inde, og allerede kender bakken, eller måske en af de voksne allerede-indekatte der søger nyt kærligt hjem...

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det er en meget dårlig idé at skulle gøre en gårdkat til indekat og dermed også renlig. Katten aner ikke, hvad en bakke er, så den vil tisse alle vegne indenfor, og det lugter altså fælt. Det med at gøre det i bakken er noget, som killingen skal lære fra helt lille af sin mor. Så jeg ville også finde en anden kat(tekilling) der er mindst tolv uger, hvor den er vokset op med en bakke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...