Hop til indhold

Når katten dør - hvornår bli'r de stive? :/


Tenduz

Recommended Posts

Ovenpå at glæde efter at ha' vundet til et ridestævne i går, ser jeg min elskede kat ligge død i vejkanten ved vores hus.

Jeg farer ud af bilen.. Han var stadig blød, og der løb blod ud af munden..

Jeg tog ham hjem, efter han havde lagt på mig i ca 1 time - 1½ begyndte han at blive stiv.. Jeg ved det er et mærkeligt spørgsmål, men nogen der ved hvornår den proces går i gang..??

Som om det hjælper lidt at vide hvad der er sket.

 

Han havde mistet hår på halsen/bagerst på siden af hovedet, så vores teori er bilen har ramt ham der, slaget der har slået ham ihjel..

 

Puuh hårdt at miste en man elsker så højt, 5 fantastiske år blev det til, han havde dårlige nerver (var efter vildkatte),- jeg var den eneste der ku' komme til ham. Han hoppede altid op i sengen og puttede med mig når min kæreste tog på arbejde, har altid passet på mig, og mig på ham.. puuh det er hårdt at sige farvel til en der var så stor en del af ens hverdag og vaner. Kæmpe tomrum.. kan slet ikke fatte han er væk :'(

Føler virkelig den kære karma har slået til - noget for noget. Føler der er foregået en byttehandel hen over hovedet på mig. Har så dårlig samvittighed over jeg vandt - føler dette var prisen.. ikke fair :'(

Link til kommentar
Del på andre sites

Øv øv øv, sikke da en modbydelig ting at komme hjem til... :(((

 

Dødsstivheden begynder, så vidt jeg husker efter et par timer eller 3. Ved ikke om det er forskelligt fra mennesker til dyr.

 

Jeg håber aldrig jeg vil se nogen af mine elskede misser ramt af en bil. Det er bare den store frygt... Men en ringe trøst er måske, at din kat døde hurtigt, han har ikke mærket noget. Og ikke mindst, han var fri til at være ude og elsket/plejet af sit menneske. Er sikker på at der sidder en anden lille mis et sted og venter på at blive din <3

Trøsteknuser herfra, også fra Misse og Kuglen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil give Trine helt ret. Se sådan på det, at din kat har haft fem pragtfulde år, hvor den har levet livet, som den har haft lyst til, i stedet for at skulle tilbringe 15-20 røvkedelige år indenfor. Det er i hvert fald det jeg siger til mig selv om min udekat, hvis han skulle gå hen og blive kørt ned. Jeg ved, at min kat har haft et rigtig godt og indholdsrigt liv, hvor den er kommet fysisk træt hjem hver aften, fremfor at sidde og glo ud af et vindue hele dagen og være på diæt, fordi at den ikke får rørt sig nok.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...