Hop til indhold

Hvornår må killing komme ud?


LouiseM

Recommended Posts

For 3 uger siden overtog jeg en lille killing, som var blevet fundet efterladt i en vejkant. Hun vejede knap 800 gram da vi fik hende, og jeg ville skyde hende til at være omkring 8 uger gammel og dermed for lille til at blive taget fra sin mor. Hun kom til dyrlæge og blev undersøgt og vaccineret. Hun skal selvfølgelig sterilliseres, men jeg synes hun er for lille til det endnu. Hun har lige rundet 1 kg. Indtil hun bliver sterilliseret og øremærket har hun fået et halsbånd med kattetegn med vores tlf. nr.

Det er så meningen at hun skal være udekat, og hun begynder efterhånden at blive meget interesseret i at komme ud. Men hvornår kan jeg begynde at lukke hende ud og så regne med at hun kommer hjem igen? Vi bor i et meget stille villakvarter, men jeg synes godt nok hun er lille :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Min mor fik en killing for en del år siden nu..

Men det hun gjorde var at da han havde vænnet sig til selve hjemmet indenfor tog hun ham i sele og gik en tur i området med ham 1-2 gange om dagen i 5 dage.. (så han også blev bekendt med det) og så lod hun ham selv gå ud..

der har aldrig nogen sinde været problemer med ham..

Og han er en gammel mis nu :)

Han var selvfølgelig 12 uger da hun fik ham.. så han kom første gang ud da han var mellem 14-15 uger vil jeg skyde på :)

men hvis hun virker interesseret syntes jeg da du skulle prøve at lukke hende ud..

Har du evt en have du kunne starte med at lukke hende ud i?

 

Held og lykke med det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har gjort det, at jeg tømte bakkerne ud langs grunden, og har fulgt de små- men de har været vænnet til "allekald", jeg banker på en dåse/rasler med en bøtte tørfoder, og så får alle lidt tun, dåsefoder eller hvad de nu elsker.

 

"Allekald" er nyttigt! Mit er: "Misse miise misseer!" og deres navn.

 

Mine kommer som skudt ud af en kanon. Hvis de ikke kommer- ser vi dem nok aldrig mere. Desværre.

 

Mvh

Tine

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...