Hop til indhold

En han to tøser


Cookie

Recommended Posts

Hej alle, jeg har reddet en ny et årig gammel han kat som levede noget ringe på en gård! Jeg bor i en 75 m2 stor lejlighed uden adgang til udelivet, hvordan føre jeg bedst denne yderst kælne og tolerante han kat sammen med mine to mega tolerante og kælne stereliserede et års gamle hunkatte? Hva kan i give mig af råd? :) vi har back up plan i form af en svoger der kan tage han missen hvis de ikk kan sammen! Men hjælp mig til at få det til at fungere :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hver deres rum med netdør imellem :) F.eks. en uge, og når ugen så er gået bytter du rundt på deres bakker og skåle. Eller kattene :)

Og så kan de stille og roligt gå og vænne sig til den anden kats lugt.

 

Husk at få ham bakketrænet, hvis han ikke er det, og få ham neutraliseret inden han begynder at overstrinte det hele

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har nu ladet døren stå på klem så kattene kan snuse, min ene hun kat hvæsede ad ham en gang og er ellers nysgerrig men tør ikk gå helt tæt på sprækken... Den anden holder sikker afstand men er tydeligt nygerrig :) er dette gode tegn efter en halv time? Ved godt det er en laaaaang process men er jo bar så ivrig :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hunkatte er meget beskyttende overfor deres territorie - så du kan måske godt forvente at der vil flyve nogen totter når rangordenen skal bestemmes.

Jeg og min kastrerede hankat flyttede selv ind hos min kæreste og hans hunkat, og der var dælme ballade fra frøkenens side, især de første 2 uger. Derefter gik det hurtigt fremad, og efter en måned havde hun accepteret ham.

Jeg husker godt hvor spændende det var. :D

Min hankat er meget blid, så jeg agerede lidt bodyguard for ham når han fx skulle på bakken, så han ikke blev rullet alt for tit. Derudover købte jeg lækre godbidder, som jeg så gav dem begge mens jeg sad på gulvet med dem, så hunkatten også syntes det var lidt rart og hyggeligt at han var der.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...