Hop til indhold

Kat fælder hele året


Smørblomst

Recommended Posts

Hej alle

 

Vores skønne huskat Preben (indekat) fælder 365 dage om året... Ikke bare en smule, men temmelig meget. Han får RC og bliver børstet hver dag, i håb om at nogle at hårene kan ende i børsten i stedet for hele hytten.

Har googlet lidt rundt og er stødt på flere steder der nævner olier som lakseolie, livets olie, velcote og andet mod fældning. Er der nogle der har erfaring med et tilskud der "holder" lidt på pelsen? Hans pels er ellers lækker og blød, dog ikke super glat, selvom han er korthåret.

 

Håber der sidder et klogt menneske bag en af skærmene! :)

 

VH

Link til kommentar
Del på andre sites

Sjovt, herhjemme har jeg problemer med at de fælder for lidt :P

Det har taget mig 3 uger at få nok pels til en pelsprøve...

 

Hvilket RC produkt bruger du?

Kan anbefale dig at bruge f.eks. Sanabelle Hair and Skin - samme som RC bare billigere.

Vådfoder er også rigtig godt til pelsen, og i denne varme er det vigtigt at kattene får meget væske. Og da kattene fra naturen ikke er særlig gode til at drikke vand, kan det klart anbefales. Herhjemme bruges Lux, som er et godt billigt produkt, kan købes i Aldi.

 

Derudover er en furminator rigtig god, og tager mere pels end en almindelig børste. Den må dog ikke bruges hver dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Min den fede fælder også heeeeeeelt vildt.... Når vi kæler ligger der dynger af totter bagefter. Jeg bruger furminator jævnligt og er ellers ved at få pip af alt det pels overalt. Har prøvet lakesolie efter anbefaling, men det syntes jeg ikke hjalp... Nu prøver jeg bare at frisere ham jævnligt. Det der ender på børsten ender ihvertfald ikke under sofaen haha!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...