Hop til indhold

Gode råd om pasning av min skadet katt!


Lene Sando

Recommended Posts

Min katt har vært i en ulykke. Han har blitt blind og har fått en hjerneskade. Efter hvad dyrlægen sier så lider pus ikke, men han forblir indekat i fremtiden. Jeg har lavet en indgjæring i min stue på 2x3 mt til ham som har en hule,kattebakke og noen leker. Jeg må gi min kat mat fra hånden foreløbig.

Mit spørsmål om dette er om noen har vært i samme situasjon og evt kan gi meg noen gode råd. Jeg ønsker det beste for min kat. Kan jeg trene katten opp f.eks?

Hvordan kan jeg gi min kat et verdig liv?, så han kan være lykkelig. Jeg elsker min pus og vil gjøre alt for ham!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lene!

 

Jeg har ikke været i samme situation som dig, men jeg er meget rørt over din historie om din kat! Det jeg vil sige er at jeg rundt omkring har hørt flere historier om blinde katte der har lært at finde rundt i hele lejligheden, og jeg tror derfor ikke du behøver at lukke ham inde i en lille indhegning i din stue. Blinde katte lærer hurtigt hvor møblerne står, og man skal blot huske ikke at flytte dem. Du kunne f.eks. starte med at give ham adgang til hele din stue, og lade ham lære at finde rundt der, og så - værelse for værelse - give ham adgang til resten af lejligheden.

 

Du kan finde en masse ressourcer og bøger om blinde katte på nettet - f.eks. denne bog (som du kan downloade direkte for et mindre beløb):

 

http://www.catprofessional.com/blind.html

 

Jeg synes nok at din kat vil have et mere værdigt liv hvis han får lov at få mere plads end en lille indhegning i stuen? Men det kommer jo også helt an på hvordan han har det. Jeg vil meget gerne høre mere om hvordan det går med dig og din kat, hvis du har lyst til at fortælle om det!

 

Masser af hilsner og held og lykke!

 

Ayoe

Link til kommentar
Del på andre sites

Katten er blind, men også hjerneskadet, så måske har den svært ved at forholde sig til tingene, da hun skal made den med hånden.

 

Det tænkte jeg også :-) men også at man i hvert fald skal overveje muligheden over hvad mis kan og ikke kan - måske i fremtiden? Og det var bestemt ikke ondt ment om 'værdigheden' - men kan godt se det kan lyde sådan og det må du undskylde Lene :-) Jeg synes også bare det er så flot det du gør for din kat! - og det bør jo helt foregå på dens præmisser og ud fra hvad den kan overskue :-)

 

Og så kom jeg til at tænke på - med genoptræning - måske en dyremassør også kan hjælpe mis til at få det bedre? Lene - du bor jo i Hirtshals hvor Bettina Hvidemose også bor - som har Center for Dyreterapi (www.dyreterapi.dk). Hun udfører forskellige former for alternativ behandling og massage for dyr. Desuden ved hun en masse om klikkertræning, som måske også kan hjælpe din kat til at få mere fod (pote :-) på tilværelsen igen? Naturligvis meget afhængig af hvor slem hjerneskaden er.

 

Og som Holsen - vi vil meget gerne høre hvordan det går med din kat!

 

:-) Ayoe

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...