Hop til indhold

Tilvænningsfase for nye katte?


Recommended Posts

For en uge siden fik jeg to skønne hunkatte (indekatte) fra et internat. De er 2 og 3 år gamle og er ret bange og forsigtige, da de har været udsat for vanrøgt i deres tidligere hjem, hvor de blev fjernet fra. De er allerede blevet meget mere trygge og render nu rundt i hele lejligheden og vil også gerne nusses og kæles.

 

MEN det er også som om, de nyder deres nye frihed lidt for meget! De sover om dagen, når jeg er på arbejde. Kommer frem om aftenen og er kælne og legesyge, og jeg forsøger at aktivere dem en masse med legetøj osv. Om natten begynder den vilde jagt desværre, hvilket ødelægger min nattesøvn (og underboernes) totalt. De tonser rundt efter hinanden i lejligheden og har bare en fest. Det varer typisk fra kl. 23 til kl. 6 om morgenen!

 

Er dette mon bare en del af tilvænningsfasen, hvor de tænker "jubiii, her kan vi løbe og lege som vi vil", eller er indekatte bare sådan??? Jeg har haft mange katte før, men altid udekatte som fik løbet energien af udenfor om natten.

 

Jeg håber godt nok, de hurtigt falder mere til ro, for det er svært for mig at magte arbejde osv. uden søvn. Håber I kan komme med gode råd og erfaringer... for jeg holder jo allerede vildt af dem og vil bare så gerne have det til at fungere. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...