Hop til indhold

Sår - hjælp!!!


Pandamis

Recommended Posts

I eftermiddags ser jeg at min kat har et 1,5cm langt og 0,5cm bredt åbent sår på halen. Det bløder ikke, men det er meget rødt og det er som om at jeg ser direkte ind i hans muskel! Jeg panikkede og ringede til dyrevagtlægen, som spurgte efter symptomerne. Han virker normal - han har spist, været på bakken, leget. Det eneste der virker usædvanligt er at han slikker såret og at der går 10-15 sekunder før han kan ligge sig til rette. Når han skal ligge ned, så vifter han lidt med halen fra højre til venstre så han ikke sidder forkert på den. Dyrlægen sagde at jeg kunne vente til på mandag med at komme ind med ham og imens, skulle jeg bare duppe noget klorhexidin på med vat. Jeg har søgt lidt på nettet og ser at katte kan få bylder efter slåskampe, men Panda er indekat og jeg kan virkelig ikke se hvor han skulle have siddet fast her hjemme. Såret ligner at der er blevet skåret et stykke af hans hud af. Jeg har virkelig et kattesikkert hjem, der kan selvfølgelig være nogle ting, jeg har overset. MEN så kom jeg i tanker om, det kunne være en hudlidelse der har forårsaget det åbne sår? Har i hørt om noget lignende før? For så er det jo ret slemt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det eneste jeg lige kan komme på kan være stress - er det sket noget nyt hjemme hos jer? Han kan have slikket så meget på sig selv at det givet et åbent sår.

 

Nu ved jeg ikke hvor på halen såret sidder, men det kan også være irritation grundet lopper - kæm ham godt igennem. Selvom han er indekat kan du sagtens have fået lopper med dig hjem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for dit svar :) Såret er ca. midt på halen.

Nej der er overhovedet ikke sket nogle forandringer - Men Julias kat var over på besøg i nogle timer i påskeferien og han var rigtig bange og stresset. Men det ved jeg ikke om har nogen betydning. De blev uvenner på et tidspunkt - jeg er lidt bange for at de måske har bidt lidt i hinanden.

Under alle omstændigheder, så skal han til læge imorgen. Han har sovet meget i nat, men han spiste også godt her til morgen og det ligner at der er kommet en lille skorpe på såret. Han virker bare lidt trist og går med halen nede hele tiden, så han må have ondt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis de har været oppe at toppes for alvor, synes jeg ikke I skal lade dem være i samme rum igen. Det kan tage utrolig lang tid at sammenføre katte, og kan kun stresse dem begge to.

 

God ide lige at få ham undersøgt hos dyrlægen. Han kan have haft en byld du ikke har opdaget der så er gået hul på - husk at rens det godt :)

 

Og så synes jeg altså snart at I to (Julia og dig) skylder os nogle billeder :) Er misserne blevet store ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Puha nej de skal ikke være sammen igen haha :) Julias kat begyndte også at sige underlige lyde til sidst, så var det bare hjem med det samme!

Jeg renser det godt og han spiser, så er mere rolig idag.

Vi har nogle sjove billeder af dem sammen - jeg må lige få dem oploadet :)

De er blevet store på hver deres måde, Panda er blevet laaaaang. Måske 1,5 m o.O og Julias mis er blevet lidt bred :P Men søde er de.AqITa1uCAAAwxUB (1).jpg

Jeg havde lige et enkelt billede hvor den dominerende Norris har trængt Panda op i en krog

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...