Hop til indhold

Råd søges.. indføring af ny kat


Recommended Posts

Hej alle sammen:)

 

Jeg er ejer til en gammel fixet hankat på 11 år.

Nu står vi i den situation at der kommer en ny kat ind i familien, hunkat også fixet, og 2 år gammel.

 

Hvordan vil I råde mig til sammenføringen imellem dem.. gerne med lidt tidshorisont på.

 

Han er tidligere vant til andre dyr,

hun kommer ind i familien fordi ved hendes nuværende ejere går det ikke, to andre hanner banker hende - og hun er nu blevet sky og stille.

 

Jeg vil så gerne give hende en god start her... hvordan gør jeg det bedst?

 

Hilsen

Tenna

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Holder et godt øje med og prøver at se, hvordan det går. De kan sagtens selv finde ud af det og du skal KUN skille dem ad, hvis det bliver til en voldsom slåskamp, ellers skal de selv finde ud af hinanden.

 

Tidshorisonten kan være alt fra et par dage til flere måneder. Det er meget forskelligt fra katte til katte.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa :)

 

Tillykke med missen

 

Jeg ville holde dem adskildt et par dage, og bytte lidt rundt på dem en gang i mellem, både så de kan vænne sig til hinandens lugte, men vigtigst af alt så hunkatten kan få lidt selvtillid igen inden hun møder den ny.

 

Når de så er faldet til kan du sætte dem på hver sin side af en dør sådan at de kan se hinanden og få poterne igennem, men ikke komme igennem. Når de er rolige ved at kunne se hinanden, kan du prøve at åbne døren helt.

 

Tidshorisonten er som Peter siger, meget forskellig du er nødt til at se på kattene og gå frem i deres tempo. Hvis du går for hurtigt frem kan det gøre mere skade end gavn.

 

Held og lykke med sammensætningen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...