Hop til indhold

Knur hår


Recommended Posts

Hvorfor i alverden vil du klippe dens knurhår?

 

"En kat bruger sine knurhår til at bedømme om et hul er for småt til at kravle igennem. Knurhårene fungerer som "følere" eller "antenner" og hjælper katten til at bedømme den præcise størrelse af en passage"

 

Jeg spurte om det er lovligt at klippe en kat sine knurhår. Jeg ved hvad en katt bruger dem til.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak for svar. Jeg tror ikke det er lovligt, men jeg kender en opdretter der gør det forde hennes katter har et dårligt temperament. Jeg har en bidsk kat som nu er kun 1 år. Han hopper på mig og dem der kommer på besøg med alle sine negle ind i os. Det er en Maine Coon og han er hidsig og har meget større negle end vanlige katte. Jeg ville ha opereret væk hans negle, men det er ikke lovligt.

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Michael28
Tusind tak for svar. Jeg tror ikke det er lovligt, men jeg kender en opdretter der gør det forde hennes katter har et dårligt temperament. Jeg har en bidsk kat som nu er kun 1 år. Han hopper på mig og dem der kommer på besøg med alle sine negle ind i os. Det er en Maine Coon og han er hidsig og har meget større negle end vanlige katte. Jeg ville ha opereret væk hans negle, men det er ikke lovligt.

:)

 

Hvaaa, den kat lyder da ikke til at være helt rask, eller måske ikke have det særlig godt. Jeg synes man som menneske har et ansvar overfor sig selv, andre mennesker og ikke mindst dyret selv, at tage stilling til om det er nomal adfærd den kat viser. I min verden skulle den kat aflives omgående, istedet for at begynde at klippe negle og klippe knurrehår af den, hvilket ville være synd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvaaa, den kat lyder da ikke til at være helt rask, eller måske ikke have det særlig godt. Jeg synes man som menneske har et ansvar overfor sig selv, andre mennesker og ikke mindst dyret selv, at tage stilling til om det er nomal adfærd den kat viser. I min verden skulle den kat aflives omgående, istedet for at begynde at klippe negle og klippe knurrehår af den, hvilket ville være synd.

 

Jeg vil få den kat undersøgt pr. omgående hos dyrlægen for evt. smerte eller anden sygdom. Hvis intet findes vil jeg få den aflivet. En sådan utilregnelig kat vil ikke kunne bo hos mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal nok hellere få klippet bollerne af ham!

Og desuden strengt afvise -ikke lege med- og skælde ud i høj stemmeføring, hvis katten vil lege aggressivt.

Det hjælper ikke at klippe følehår, kløer eller ørene af kattene. De skal opdrages! Og opdrages i tide... Sig NEJ til vilde lege- nægt at lege, holden den hånd eller hvad de har fat i - i ro. De flæser alligevel mere, hvis man fjerner hånden i en fart.

 

Ellers kan et vredt: SLUT FÆRDIG PISST! Gøre det, men jeg nægter at lege, og går væk. Så sidder "bøllen" ganske skuffet tilbage.

 

En kat der er agressiv overfor gæster, ville jeg holde lukket væk eller ud, mens der er gæster.

 

Det vigtige med katte er: Man er rolig selv. Ikke skrige op, men avise at lege, og ikke rose for højstemt, når katten er der og vil kæle. Mine bliver så ikke hidsige- men resten bliver meget jaloux, hvis en får al stadsen- den glade ros. Jeg taler dæmpet til mine katte, de hører også langt bedre end jeg.

 

Det er DE vant til. Jeg skælder kun sjældent ud. Og så er de forlængst rendt! De ved godt, når mit humør er eksplosivt...

 

Rolig, konsekvent- tving aldrig katten, lok den med en rolig rosende stemme.

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Man avliver ikke mennesker eller dyr om de har dårligt temperament. Jeg har alltid haft katter og det er blevet mange jeg har haft. Så jeg ved om de har et "vanligt" temperament. Det jeg spørger om, svarer du ikke på. Så da er jeg lige langt. Om en ikke ved et svar, så gider jeg ikke bruge min tid til at skrive. Jeg spørger Fife istedet. Det er smart at klippe negle på en lille killing, for da kradser den ikke på allt i dit hjem. Det har jeg god erfaring med. Negle vokser ud igen på 4 døgn.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusen tak for svar. Den fejler ikke noget andet end dårligt temperament. Faren er på samme fasong og det vidsste jeg ikke før jeg hadde købt killingen. Den ender nok til opdretter igen. Der er ikke så meget en kan gøre med en kat der er hidsig. Jeg kunne givet den mediciner, men det syntes jeg ikke er en løsning. Den er kastreret, så det kan være hormonforstyrrelser, men faren er ikke kastreret og er osse hidsig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Michael28
Tusen tak for svar. Den fejler ikke noget andet end dårligt temperament. Faren er på samme fasong og det vidsste jeg ikke før jeg hadde købt killingen. Den ender nok til opdretter igen. Der er ikke så meget en kan gøre med en kat der er hidsig. Jeg kunne givet den mediciner, men det syntes jeg ikke er en løsning. Den er kastreret, så det kan være hormonforstyrrelser, men faren er ikke kastreret og er osse hidsig.

 

Du er uansvarlig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...