Hop til indhold

Hjemmepasning eller med i sommerhus? Giv en ny ejer et godt råd, please!


Gina2705

Recommended Posts

Kære med-afhængige :)

 

Jeg har haft Uffe i 10 måneder nu (han er snart 5 år), og jeg skal i sommerhus med 5 overnatninger i Påsken i Gilleleje.

Jeg har 2 muligheder:

 

1 - jeg kan tage ham med og holde ham inde på mit værelse og tage ham med ud i sele nogle gange om dagen og seføli sove med ham.

Eller

2 - jeg kan lade ham blive hjemme og få min søde katteelskende overbo til at komme to gange om dagen og give mad og tømme kattebakke etc. Her vil han stadig have adgang til altanen.

 

Før I forhåbentlig giver mig råd skal det siges, at han er vant til, at jeg er hjemme 24 timer i døgnet da jeg er sygemeldt, og han hader når jeg skal ud af døren. Han er totalt overbeskyttet (undskyld) og vil aller helst bare ligge i mine arme og små-snorke :rolleyes:

 

Er I ikke vidunderligt søde og fortælle mig hvad der er bedst for KATTEN? Ikke for mig - men for Uffe?

 

Tusind tak på forhånd - jeg sætter stor pris på jeres råd :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind mange tak for de enige dommerstemmer - det var præcis det resultat jeg håbede på ;)

 

Vender tilbage med pics af Uffe på sele-udgang :)

 

Hvis der ikke er andre katte i det sommerhus, så kan du roligt slippe ham løs. Han går ikke længere væk end, at han kan finde tilbage.

 

Da jeg i sin tid boede inde i Valby i en lejlighed, da havde jeg to indekatte. De blev altid sluppet løs, når vi var i sommerhus. Og jeg havde dem altid med tilbage, når vi tog hjem igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis der ikke er andre katte i det sommerhus, så kan du roligt slippe ham løs. Han går ikke længere væk end, at han kan finde tilbage.

 

Da jeg i sin tid boede inde i Valby i en lejlighed, da havde jeg to indekatte. De blev altid sluppet løs, når vi var i sommerhus. Og jeg havde dem altid med tilbage, når vi tog hjem igen.

 

Virkelig? Bare tanken om, at han sku' fare vild og være kold, bange og alene - jeg er sikker på du har ret, men det har jeg ikke nerver til endnu. Måske med tiden - han ville jo uden tvivl nyde det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har godt erfaring med at tage min kat (Fnug) med ud i naturen. Min kæreste og jeg har, udover min kat, to hunde. Når vi går lange ture eller træner dem, sker det ofte i skov, på marker eller ved søer, og der kommer Fnug med. Hun går ikke i snor, og hun følger os hele vejen. Fnug er faktisk så begejstret for at komme med på tur, så når hun kan mærke, at vi pakker bilen for at kører ud, så skynder hun ud af kattelemmen, løber over til bilen og hopper op i Hundeburdet, som hun deler med vores ældste hund. Det er bare så sødt.

 

Den første måned Fnug kom med på tur var hun i sele. Jeg lod hende først gå fri da jeg følte hun (jeg) var klar til det. Jeg havde god erfaring med en flexline, da hun på den måde fik et større areal at rende rundt på. På den anden side, skal man nok være forberedt på at det kan tage lidt tid for katten at forstå at den ikke kan rende op i træer og mellem buske med sele på, men det kommer med tiden.

 

Jeg vil råde dig til en flexline, hvis du ikke føler dig sikker på situationen.

Afhængig af hvornår du skal i sommerhus, kan det være at du kan træne med ham inden i tager af sted.

Hvis du vil lade ham gå løs, vil jeg råde dig til at tage selen af ham, altså dem der bliver spændt om hals og mave, da der ikke er udløser på dem (altså hvis katten skulle sidde fast i noget, så kan katten ikke komme fri af halsbåndet). Derfor ville jeg give ham et normalt halsbånd på. Min kat har en lille klokke i hendes, hvilket gør mig mere tryg når vi er ude, da jeg kan høre om hun er i nærheden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har godt erfaring med at tage min kat (Fnug) med ud i naturen. Min kæreste og jeg har, udover min kat, to hunde. Når vi går lange ture eller træner dem, sker det ofte i skov, på marker eller ved søer, og der kommer Fnug med. Hun går ikke i snor, og hun følger os hele vejen. .

 

Aj, hvor skønt Eva Sophia - det lyder da helt ideelt! Da jeg for længe siden også havde en ude han-kat (i Spanien) kunne jeg også gå tur uden sele med ham, eller han ville komme mig i møde langt fra hjemmet når han hørte min stemme - herligt!

Og tak for forslag til Flexline og det med sele, der kan sidde fast (uha) - jeg har fluks noteret det hele :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Min kat Fonzie er med i sommerhus så snart vi kan være deroppe (også i Gilleleje)

 

Fonzie bliver virkelig glad og får styret sine lyster og kommer, han har mødt 3 katte deroppe uden nogen problemer, og de omgås fint.

 

Så jeg ville bare tage Uffe med ;) det er der intet problem med

 

Ha, hvor pudsigt! Ja, jeg ved det godt, men jeg TØR simpelthen ikke slippe Uffe endnu - han har aldrig været udekat og det er ikke et tilbagevendende hus, det er bare lejet, så jeg kører den lige med sele (Flexline) til at begynde med. Tak for kommentar :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...