Hop til indhold

Katten løb væk da jeg skulle passe min søsters kat


Thomas83

Recommended Posts

Hej. Jeg har to fine hus/landkatte på ca 14mdr.

Den ene af dem er forsvundet nu og jeg har ikke set den i et døgn:( kan den finde på at blive fornærmet og løbe væk hvis der kommer en fremmed kat på dens teritorium og er det normal adfærd?

Da vi ankom med min søsters kat virkede de ellers ikke skræmte eller noget, men mere nysgerrige.:(

Uhh jeg håber hun kommer tilbage

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine 2. katte har ikke væset eller været oppe at toppes med den anden kat på nogen måde,det er kun min søsters kat der har væset lidt ellers har de sådan set bare siddet og stirret på hinanden. Der ingen af dem der har lavet noget på gulvet. kattene har hele tiden været under opsyn og kun sat sammenn med den anden få minutter af gangen. Jeg kan ikke forstå hvis den vil forlade vores anden kat, da de var meget tætte og vokset op fra killinger her + at vi fik dem samme sted fra, så de har altid været sammen.

Efterfølgende har jeg hørt at hunkatte også godt kan tage nogle strejfeture når det bliver forår, for så pludselig at vende tilbage igen kan det være sandt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du fundet din hunkat?

 

Det er normalt ikke særlig smart at passe andres katte i eget hjem hvis man selv har katte, hvis man forventer de skal gå sammen.

Det kan tage længere tid at sammenføre voksne katte, og giver ofte flere problemer end glæder, særligt når de kun skal være sammen for en kort stund.

 

Din hunkat er formentligt flyttet over til en nabo eller lign. hvor hun føler sig godt tilpas og bliver passet. Og hvor hun er fri for din søsters kat.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej hun er desværre ikke dukket op endnu og hun er meget savnet:-(

Jeg tror jeg går en tur rundt i nabolaget og spørger om de har set en fremmed kat.

Jeg har prøvet at stå ude og kalde på den og rasle med noget mad, men den er som sunket i jorden.

Kan man forvente de selv dukker op igen efter tid?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...