Hop til indhold

Hjælp mig!! Urin på mine ting!! :(


Gæst Miisabella

Recommended Posts

Gæst Miisabella

Hey alle her på forumet!

Jeg er blevet medlem herinde fordi jeg har virkelig brug for hjælp. Min 6 måneder gamle hankat Frodo tisser på mine ting - og jeg er ved at gå helt amok over det. For en uge siden gik jeg til dyrlægen med problemet. Frodo er nu sat på diæt Royal Canin 'Urinary', derudover har jeg anskaffet mig Feliway (den som skal sidde i en stikkontakt 24-7). Men der er stadig ingen ændring. Efter at havde læst nærmere om Feliway, opdagede jeg at den skulle hjælpe på markering (hvor katten tisser op ad væggen f.eks.) - men det er ikke mit problem. Frodo tisser generelt på bløde ting. Sidst en hue, takser og puder i hans kattehule. Han kommer ikke ind i soveværelset uden opsyn da jeg er blevet træt af at vaske min dyne...

ER der overhovedet noget jeg kan gøre? Eller skal jeg bare vente og håbe på det bedste...

 

Håber i ved noget som jeg ikke ved! :)

 

- Michelle

 

ps. Frodo blev kastrereret den 4. januar 2012.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Miisabella

Jeg har skiftet kattegrus.. Men jeg tror ikke det er der problemet ligger... Der kan godt gå flere dage uden at han tisser på mine ting - Altså bruger bakken helt normalt... Derudover er jeg begyndt at tømme bakken for pøller hver morgen, hvor der tidligere godt kunne gå nogle dage...

Link til kommentar
Del på andre sites

Min kat gjorde det samme, da han var killing (op til ca. et halvt år).

 

Jeg fik vænnet ham fra det, ved altid at være opmærksom. Når han satte sig til rette, med henblik på at tømme blæren, så fik han et tydeligt "NEJ!", samtidig med at rakte en strakt finger hen imod ham. Han var på ingen måde i tvivl om, at det var ham der blev sagt nej til.

Når det ikke var nok, og han fortsatte med at tømme blæren, så tog jeg fat i ham og løftede ham ud til kattebakken, mens jeg "venligt og vredt" forklarede ham at den slags foregik herude..

 

Dog er det MEGET vigtigt, at han ikke forbinder kattebakken med straf! Hvis det sker, så har du opnået den stik modsatte virkning. Kattebakken skal være et sinds-neutralt toilet - og gerne med opmuntrende ord som "Hvor er du dygtig", hver gang han bruger den korrekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, tålmodighed og gensidig stædighed er vejen frem :)

 

Hos mig tog det ca. 2-3 måneder at vænne ham fra det. Og i sidste ende blev han så renlig, at han bevidst holdt sig hvis der ikke var en kattebakke eller græsplæne til rådighed.

Jeg har været ude for, at komme hjem efter en weekend og opdage at jeg var kommet til at lukke toilet-døren inden jeg tog afsted.

Min kat var MEGA-trængende, men alt var rent ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...