Hop til indhold

Hjææælp... Min hankat miaver konstant....!!!!!!!!!!


Mtbg

Recommended Posts

Hey alle.!!!!

Jeg håber sådan at i kan hjælpe mig, jeg har 2 katte

hvor min hankat ( kastreret) 4 år. Er begyndt at miave hele

tiden, det er både dag og nat. Han kan begynde at miave kl. 3 om natten når jeg

så er gået i seng omkring kl. 23. også bliver han ved i ca. 10 min, og igen kl 05.00 ca og begynder

så igen omkring kl. 09.00 ( Når jeg altså sover længe) Og fortsætter i omkring 1

time til 2 timer. (uafbrudt) Jeg forstår det simpelthend ikke, også

fordi det er så nyt som det er det har kun stået på i 5 mdr tid..

Kattebakke er ren, der er mad og jeg leger enda

med ham og nusser om dem begge selvfølgelig. Men han vil hele tiden have

opmærksomhed, og kan godt blive lidt irriterende. Jeg kan ikke engang gå på

toiletet mere, uden han begynder at kradse på døren og miave. Det bliver så

bare højere og højere, og han tier aldrig stille, ikke engang når jeg står lige

ved siden af ham, kan han finde på det. Han tier kun

stille hvis jeg feks, render rundt med ham på skulderen eller jeg kæler ham

konstant. Det kan da ikke være rigtigt? Ved i

hvad det kan skyldes, håber virkelig i kan hjælpe mig

For jeg får ikke min natte søvn mere. og det er rigtig øv. Er

også bare bange for han fejler noget... Hjælp mig...

 

Har prøvet at ignorere ham i op til uger af gangen, men hjælper overhoved ikke...

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Michael28

Har i prøvet med et strøm halsbånd? Hver gang den giver et uønsket miav, så tryk på en remote, så den får et lille hug. Det stopper adfærden indenfor ganske kort tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har i prøvet med et strøm halsbånd? Hver gang den giver et uønsket miav, så tryk på en remote, så den får et lille hug. Det stopper adfærden indenfor ganske kort tid.

 

Du er fandme syg i dit hoved. Du kan selv få et strømhalsbånd på og få stød.

 

I øvrigt, så er strømhalsbånd ulovlige herhjemme og anses for dyrplageri.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved virkelig ikke hvad jeg skal sige...

Michael28 prøv at åben øjene og læs lidt rundt på nettet om de halsbånd, de er mishandling mod dyrene, og de er ved at lave forbud imod dem (de betyder jo nok at det ikke er vejen at gå!)

Syntes du burde overveje hvad du skriver herinde før du skriver det, det er seriøst at være syg at tænke sådan som dig....

Link til kommentar
Del på andre sites

Får du givet ham nok opmærksomhed, og har han noget at lege med ? :)

 

Ja han har noget at lege med, men kan være der skal købes noget mere :D

 

Ja altså vil jeg nu sige han får, nogen gange kan der da godt gå 1 dag hvor jeg skal mange ting, og ikke når at være så meget hjemme, men andre dage er jeg hjemme hele dagen uden at gå ud af min dør næsten, og han miaver lige meget hvad.

 

Men tak for svaret, vil købe noget mere legetøj så. Noget du kan anbefale? andet end mus, og bolde. Som han selv kan lege med? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja han har noget at lege med, men kan være der skal købes noget mere :D

 

Ja altså vil jeg nu sige han får, nogen gange kan der da godt gå 1 dag hvor jeg skal mange ting, og ikke når at være så meget hjemme, men andre dage er jeg hjemme hele dagen uden at gå ud af min dør næsten, og han miaver lige meget hvad.

 

Men tak for svaret, vil købe noget mere legetøj så. Noget du kan anbefale? andet end mus, og bolde. Som han selv kan lege med? :)

En foderbold er altid godt at aktivere katten med. Fyld den op med tørfoder, og katten skal arbejde for at få sin føde. Kan fås for ca. kr. 50,- i de fleste dyreforretninger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der sket nogen ændringer i hans hverdag da han startede med at ændre adfærd ? En flytning, nye møbler, familieforögelse, nye mennesker i huset osv ? Katte er vanedyr og ændringer i omgivelserne kan stresse dem. Du nævner, at du er bange for at han kan fejle noget. Jeg synes bestemt at du skal få han checket af en dyrlæge. Nogen gange er det eneste tegn på sygdom hos en kat ændret opførsel så jeg synes bestemt du skal få ham undersøgt. Hvis han ikke fejler noget, tror jeg bestemt dyrlægen kan komme med gode råd og forslag til hvad du kan gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der sket nogen ændringer i hans hverdag da han startede med at ændre adfærd ? En flytning, nye møbler, familieforögelse, nye mennesker i huset osv ? Katte er vanedyr og ændringer i omgivelserne kan stresse dem. Du nævner, at du er bange for at han kan fejle noget. Jeg synes bestemt at du skal få han checket af en dyrlæge. Nogen gange er det eneste tegn på sygdom hos en kat ændret opførsel så jeg synes bestemt du skal få ham undersøgt. Hvis han ikke fejler noget, tror jeg bestemt dyrlægen kan komme med gode råd og forslag til hvad du kan gøre.

 

Ja der er da kommet en ny sofa og et nyt menneske ind i mit liv. Men det kan da godt være det. Nu prøver jeg at lade der gå lidt tid, og hvis det derefter ikke bliver bedre, så tager jeg ham dyre lægen.

 

Men tak for besvarelsen. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har haft lignende problem med min gamle hunkat. Jeg fandt ud af, at hun ofte miavede når hun ville lege. Derfor fjernede jeg alt hendes legetøj inden jeg gik i seng. Det hjalp.

 

Hvis dette ikke er problemet. Så ville jeg træne det væk. Dette ville jeg gøre på forskellige måder.

- al uønsket adfærd skal ignoreres (må ikke belønnes ved kontakt). Jeg har trænet min kat til at miave på kommando, dette har jeg ofte gjort i forbindelse med mad-situationer. Jeg tænker at man også ville kunne gøre det omvendt (hvis din kat altså miaver når den skal have mad). Vent med at give den mad, til den ikke miaver mere.

- jeg ville træne ved at gå ind i et rum. Lukke døren og vente til han stoppede med at miave eller kradse på døren. Når han så stopper den uønskede adfærd. Ville jeg gå ud og rose/belønne ham (dette kan selvfølgelig tage tid, men er overbevist om at det virker). Man kunne eventuelt tage noget underholdning med ind i rummet, så man ikke sidder og glor ind i væggen :)

- jeg ville også træne min kat inden sengetid. Dette ville jeg gøre ved at gøre katten fysiks og psykisk træt. Ved klikkertræning skal katten bruge sin hjerne og kan være trættende på katten. Derudover vil den fysiske leg også gøre katten træt.

- efter klikkertræningen, ville jeg give den sit sidste måltid. Mæt og træt, så burde i alle få en god nattesøvn (ville kun give katten mad to gange om dagen).

 

- hvis dette ikke virker. Syntes jeg du burde gå til lægen. Kan jo godt være at katten har ondt eller lig.

 

Held og lykke, håber det virker :)

 

 

forresten. Jeg syntes at et stødhalsbånd er en meget dårlig ide. Der er nok en grund til at mange ser dette som dyrplageri. Hold dig fra det. Med hensyn til forslaget om rejser. Så husk at katte ikke må få for mange rejer, dette skyldes at salt og mineralindholdet er for stort, så hold dig til nogle få rejer om dagen og skyl dem…

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 years later...

Feliks er lige blevet kastreret for samme skyld men kan ikke se det hjælper over hovedet .... Feliks har masser af legetøj men gider ikke at lege med det...har også prøvet fermon spray det hjalp heler ikke Feliks er sund og rask...

Men han miaver hele tiden vi bliver vækket af ham 2 gange om natten ved at han kradser på døren vi vil nemlig ikke have ham ind i soveværelset så går han ind i stuen og sover...

han sover ikke ret længe så miaver han igen vi er lige ved at give op

hvad gør vi ???

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan han ikke ligge i soveværelset?

 

Jeg har selv en, der mijaver ud i den blå luft- også ude i haven. Han har en super enerverende MIIIIIJAAAAV! En rigtig nervesav! (Det lyder somom man trækker hans følehår af et ad gangen)

 

Mine katte snakker meget: De har noget siamkat bagude- og huskattene (killinger)

stjal siamnoget bagude hunkatten. Så mine katte siger meget mijav!

De har også et ekstra gear. Hvis der ikke sker nok, så sørger de for, at der sker noget! Blå mobber Anton- og så bliver han smidt ud: Er du lidt understimuleret?!

 

De er kloge nok- og gode til at opdrage -os!

 

Mvh

Tine

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...