Hop til indhold

Kan min kat tro, at jeg har slået hendes ven ihjel ?


Ubehage

Recommended Posts

Hejsa,

 

Min dejlige maine-coon døde igår (torsdag den 16. februar). Han væltede lige pludselig, og lå død på stedet.

Jeg har læst lidt på tingene, og er ret sikker på at han nok led af HCM, og at det er denne lidelse der har taget livet af ham.

 

Anyway...

 

En af mine andre katte, en almindelig huskat, vågnede et par minutter senere, og fik øje på den døde kat.

Hun kiggede meget undrende på mig i nogle sekunder, og flygtede derefter! Jeg mener helt bogstaveligt, hun flygtede!

Nu kan jeg ikke komme i nærheden af hende. Når hun ser mig, skyder hun ryggen op i fuld højde, halen bliver tyk som en børste, og hun hvæser og "skriger" af mig.

 

Er det virkelig sådan, at hun tror det er mig der har slået ham ihjel ?

Og hvis det er, hvad kan jeg så gøre ved det ?

 

Umiddelbart vil jeg ikke mene, at hun har det godt. Hvis denne opførsel fortsætter, så bliver jeg jo nok nødt til at aflive hende. Og det har jeg bestemt ikke lyst til!

Én ting er, at jeg ikke vil se på at hun har det skidt. Aflivning er for mig ikke noget svært valg; hvad det angår. Men jeg har lige mistet min bedste ven - skal jeg også miste hende, på samme dag ?

 

Håber der er nogen med erfaring indenfor dette, som evt. kan komme med gode råd...

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg ville nok bare give hende lidt tid hvis de var tæt knyttet kan det være savn. Jeg er ingen ekspert men tror ikke, at hun tror du slog den ihjel, men hvis det er det hun tror ville jeg nok først prøve at genvinde hendes tillid meget forsigtigt og meget langsomt uden at presse hende. Jeg ville først hvis hun blev direkte aggresiv overveje aflivning, men tror bare hun er "ked" af det fordi hun lige har mistet en god ven og bare skal ha lidt tid. Jeg ville nok overveje at anskaffe en ny ven til hende ikke at det vil erstatte den gamle, men hvis de altid har været sammen, blir det nok meget svært for hende at skulle være alene kat :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...