Hop til indhold

Kat angriber hænder - (ny katteejer)


Kate

Recommended Posts

Hej alle sammen.

 

Jeg er ny katteejer og mangler lidt hjælp. Jeg har forsøgt at læse mig frem til nogle løsninger herinde på forumet, men nu er jeg blevet lidt nervøs af alle de svar omkring "agressive katte" :(

 

Det er sådan at, jeg har fået mig en utrolig kælen kat som opfylder alle de krav jeg ønskede. Men der er lige det problem, at han nogle gange "langer ud" efter mine hænder når jeg kæler ham. Det skal så siges, at han selv kommer op i sofaen til mig. Så kan han, efter han har fundet sig til rette på mig, og jeg begynder at ae ham, begynde at fokusere mere og mere på min hånd og rækker ud efter den. Hvis han får fat i hånden, kan han godt nappe lidt i den - der har ikke været nogle alvorlige skader endnu. Jeg har indtil videre forsøgt mig med at sige høje av lyde men hvis det ikke hjælper, smider jeg ham ned på gulvet.

Der er ingenting hvis vi "mødes" et sted i lejligheden og snakker sammen, eller nogle former for angreb på ben. Det er kun hvis han ligger ned - og det er ikke på maven han bliver aet. Jeg ved ikke om det kan være en form for leg eller ?

 

Jeg håber at nogle har lyst til at hjælpe en ny katteejer med at blive lidt klogere :) Mange tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen så er din kat jo heller ikke aggressiv. Det nummer der laver min kat også mange gange, og det er deres måde at lege på. Og især hvis man nusser dem på maven. Så slår min kat også poterne omkring min hånd/arm og prøver at bide. Men han bider ALDRIG hårdt. Og når nu jeg ved, at det trigger ham, når jeg nusser ham på maven, så er det jo helt og aldeles min egen skyld.

 

En aggressiv kat angriber umotiveret, og sådan lyder din slet ikke til at være.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det luder også for mig som noget hygge/leg. Det du skal være opmærksom på er, som Peter skriver, hvis det kommer ud af det blå og at din kat virker rasendde/sur og ikke stopper. Hvis den pludseligt gør det mens du kæler med den er det vigtigt at du hurtigt får den undersøgt hos en dyrlæge, så kan det være at den har ondt.

Tillykke med din kat, mens pas på - man bliver afhængig af de kræ :D

Link til kommentar
Del på andre sites

min dreng gør fuldstændig det samme :D kan godt virke som ud af det blå men bider ikke hårdt/river hårdt og det tydeligt han leger :D Jeg skal bare forme min hånd som en klo og han ser det, så ligger han allerede på ryggen med stængerne i vejret og venter på "jeg dræber hånden leg" :D

 

Jep og de elsker den leg, Det er jo den måde hankillinger slås på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...