Hop til indhold

Allergisk overfor lukkede døre???


Banksy

Recommended Posts

Min hankat, indekat, på omkring 1½ år har fået en kedelig vane med at kradse på døren til soveværelset om natten, når vi sover vores sødeste søvn.

Nogle gange kradser han en lille smule og stopper så igen, andre gange kan han blive ved i flere timer. Og det er ganske umuligt at få bare en smule søvn.

Døren til soveværelset bliver lukket, da han ellers ofte begynder at larme med gardiner og andet i løbet af natten.

 

Vi venter vores første barn til august, så vi vil meget gerne have ham trænet til ikke at larme om natten, så vi ikke bliver forstyrret. Jeg har forsøgt at ignorere ham, men det synes ikke at virke.

 

Der er også den sjove tvist, at når det kun er mig der sover i lejligheden, så er det sjældnere et problem. Så er han som oftest kun lige henne og kradse lidt, hvorefter han går ind i stuen igen. Men når min kæreste overnatter, så får den hele armen.

 

Skal vi blive ved med at ignorere ham, eller er der nogle andre metoder vi kan bruge?

 

Hjælp og erfaringer vil blive modtaget med kyshånd :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Michael28

Kan i ikke lukke ham inde i et rum? fx en stue, værelse eller noget i den stil, så den ikke har direkte kontakt til soveværelse døren. For mig er det ret indelysende, at så snart den hører i er derinde ved snak, snork eller hvad der nu ellers kan være, jamen så vil den jo gerne ind til jer.

 

Jeg ved det har fungeret for andre og mig selv, at man lukker katten inde i et rum om natten, hvor katten ikke har direkte adgang til den dør i ligger i, men den har sit eget soverum om natten, hvor det er JER der bestemmer hvornår den skal ud, og ikke den der bestemmer hvornår I sk

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...