Hop til indhold

Katte, forældre og hund?


Natte92

Recommended Posts

Hej alle katte-elskere.

 

Jeg har lidt af et problem, faktisk lidt af et kæmpe problem. Jeg bor hjemme og har 3 katte, eller faktisk kun 2 nu for den gamle kat som er 9 år ser jeg ikke så meget til. Anyways, mine to andre katte er 6 og 3 månender. Katten på 6 er moderen til den lille killing.

 

Ikke nok med dem har jeg også en hund på 4 år og de kan sådan set godt enes, men hunden spiser altså kattenes mad hvis det står fremme og jeg aner ikke hvordan jeg får hende til at stoppe. Jeg må kun fodre kattene i køkkenet eller ude i vores bryggers. Det er det ene problem, det andet er at mine forældre ikke bryder sig om kattene. De kan sagtens snakke med dem i ny og næ og syntes at de er søde, men gør kattene noget som de ikke må kommer den store diskussion op. Så står jeg lidt tilbage med følesen af at det er min skyld og mit ansvar. Man kan jo ikke bestemme over en kat eller opdrage på den som var den en hund og jeg er ene om at passe dem, hvilket jeg altid har været. Vi har på et tidspunkt haft 7 killinger, som blev holdt udenfor, men de døde en efter en (på kørsler, uheld osv.) Killingen er den eneste indekat, som har kattebakke og legetøj og jeg sørger godt for hende og holder hende renlig. Der er ikke de store problemer med kattene, de sviner ikke men de hopper op på bordene hvis der står ting fremme, den lille gør det dog ud af nysgerrighed.

 

Jeg tænker lidt over at sælge dem, for jeg føler virkelig ikke at de er ønsket. Da det nu er vinter og det er frostvejr bliver jeg så ked af det når misse mor skal smides ud. ;s

 

Hvis i har nogle forslag til hvordan man undgår at maden bliver spist og hvordan man lære katten ikke at hoppe op på bordet så er i meget velkommende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine tør slet ikke hoppe op på bordet når der er mad derpå, det ved de udeæmærket godt de ikke må.

De har lige fra helt små lært hvad NEJ betyder - de har lært huset regler på ca 2-3mdr alt efter hvor nysgerrige de er :)

Og jo, man kan altså godt opdrage en kat som en hund - det kræver bare mere tålmodig og med klikkertræning.

 

Hvorfor stiller du ikke maden i vindueskarmen eller på en reol? Så kan hunden vel ikke nå det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er desværre sådan at kattene KUN må spise i køkkenet og i bryggerset og der er ingen reoler eller karme. Tålmodighed har jeg masser af, men det ligger sådan at mine forældre har ingen og de vil heller ikke spilde tid på at opdrage dem. Mine forældre gjorde det klart fra starten af at de ikke ville spilde tid eller penge på kattene, så jeg må selv ordne det. ;s

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan vel også sagtens selv opdrage dem, hvorfor skulle dine forældre hjælpe med det?

Tager du dem i at de f.eks. skal til at hoppe på bordet så stopper du dem bare med et Nej og flytter dem :)

 

Kan du ikke få lov til at lave noget de kan have deres mad på - hunden kan trods alt for et protein boost der dræber den, hvis den spiser kattemad, og det er dine forældre vel heller ikke interesseret i?

Link til kommentar
Del på andre sites

de kan sagtens opdrages. men i din situation lyder det som om du bor hjemme og dine forældrer kun tolerere kattene. Nu blir jeg så nød til at spørge det undrer mig dine forældre siger de hverken vil bruge tid eller penge på kattene men trods af det har ladet dig få kattene. Og jeg ville ASAP få neutraliseret de katte!! hvad hvis din hunkat fødte nu i frostvejr! Så skulle de stakkels små nyfødte killinger være udenfor og fryse ihjel?? Syntes dine forældre gør meget klart de ikke er ønsket men kun bliver tolereret. Det lyder ikke til du har muligheden for at tage ordentligt ansvar for de katte som det er nu. Mit bedste råd sorry er at sælge kattene så de kan få nogle bedre forhold end du har mulighed for at gi dem. Vil gerne påpege at jeg ikke tvivler på du vil dine katte det bedste men tror bare ikke du har muligheden

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...