Hop til indhold

Når han er ude, kommer han hjem for at benytte kattebakken!?!?


Bigge

Recommended Posts

Min kat Simba på 5mdr, er begyndt at være en del ude, men han kommer hjem for at benytte kattebakken. Jeg prøvede en dag at lukke døre og vinduer, så står han udenfor og miauer, en dag gik han til naboen og benyttede deres kattebakke. Hvordan får jeg ham afvendet med det og til at benytte naturen. Jeg kan jo ikke gå nogle steder uden at lukke døre og vinduer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan måske prøve at sætte en bakke udenfor, i en carport eller lignende? Husk at vise ham den så han ved der nu er et tilgængeligt toilet også når døre og vinduer er lukkede. Desuden kan du prøve at have en bakke indendørs hvori du gradvist begynder at iblande jord i det grus han kender, således at han vænner sig til at gå på toilettet i jord også.

 

Og endelig vil jeg måske råde dig til at holde ham inde når I ikke er hjemme? Tænk hvis han nu bliver bange udenfor mens I ikke er hjemme og meget gerne vil ind? Og så give ham adgang ud når I selv er hjemme og kan lukke ham ud og ind.

 

Mange hilsner,

 

Ayoe

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg syndes at det er helt fin at han bruger den i nu .Jeg tror at han stopper når han blir ældre og skal til og erobre sit område .han føgler sig nok meger sikker hjemme i nu .

ved ikke hvor du bor men alle mennesker er ikke glade for at katte bruger deres have som wc .jeg syndes også at når i skal i byen så hold ham inde . 8)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for jeres råd ;o) Det med kattebakken udenfor har jeg prøvet, der sker noget i den, men ved ikke om det er ham, da der er en del katte her hvor vi bor. Prøver så vidt mulig at holde ham inde, når vi ikke er hjemme, men det er svært for han elsker at være ude. Kattelem bliver det ikke, vil ikke ødelægge min fordør. Der er noget natur område der hvor jeg bor, så ville da håbe at han ville gøre det der.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...