Hop til indhold

Hvor mange penge bruger I på foder?


Elmut

Recommended Posts

Hello :)

 

Jeg går og leger med tanken om at få et par katte, men vil gerne have styr på økonomien før jeg gør alvor ud af det.

Hvor mange penge bruger i ca. på foder pr. kat om måneden?

 

Det jeg har kigget på ville blive 500-600 kr for to katte, men det er måske ret normalt?

Synes det lyder lidt af meget :rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvilket foder har du i tankerne ?

 

Her får 7 katte 1 dåse Lux (415gram) hver morgen.

Så har de fri adgang til tørkost (hovedsagligt Sanabelle), de spiser ca. 40gram hver om dagen.

Et par gange i ugen får de så råt (gerne daggamle kyllinger)

 

Vi tager lige et gennemsnit her:

Lux = 5,5kr pr. dag = 165kr. pr. mdr.

Tørkost ca. 8,5kg pr. mdr. = 250kr.

Kyllinger, hvis hver anden dag = 45kr.

 

så for mine 7 missere = 460kr.

 

Derudover kan de blive forkælet med hele kyllingelår, oksekød, svinekød og hvad jeg nu ellers finder.

 

 

Jeg vil til 2 missere dele en dåse Lux over to dage = 82,50kr.

Hvis du så vælger at give f.eks. RC 40gram ca. til hver = 132kr.

Har regnet med 55kr. pr. kg for RC, det kan fåes billigere på zoolus.co.uk

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay så du bruger kun 460 på 7 katte? Ja så er det noget vist noget dyrt foder, jeg har kigget på, men det er selvfølgelig heller ikke det sted man skal spare :) Men tak for svar, jeg kigger mig noget mere omkring :)

 

Hvilket foder har du kigget på? Du skal tænke på at to katte ikke spiser 10kg foder på en mdr. Det spiser mine ingengang til sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror kun jeg bruger 50-60kr på katte mad om måneden (køber kitekat, det er det eneste min kats mave egentlig kan tåle) og efter som mange af de billige produkter er næsten lige så gode som de dyre (set i undersøgelses program på dr, tror det var kontant eller bag facaden)

Så det kan gøres billigere hvis økonomien kniber :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Da min kat har en meget følsom mave, som kræver special foder, så bruger jeg den nette sum af 245 kr. på 2 kg foder, som rækker til ca. en måned, hvor han får ca. 80-90 g. om dagen. Det er ikke altid man kan regne ud, hvad det vil koste i foder. Der kan opstå forhold som gør, at der er visse typer af foder, som man ikke kan købe. F.eks. fik min kat som sagt sart mave, hvilket gjorde, at han kastede al sin mad op uanset, hvilket foder jeg forsøgte mig med. Hvad enten det var dyrt, billigt, tør- eller vådfoder. Først da han fik specialfoder blev det bedre..

Så jeg vil hellere anbefale, at du finder ud af, hvor meget du har mulighed for / er villig til at bruge på foder i måneden. :) Så er du i hvert fald på den sikre side :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...