Hop til indhold

Hvilke kattemodeller, er de mest sociale og kælne


mivsen

Recommended Posts

Som spørgsmålet lyder, så ville jeg gerne høre et par bud på, hvilke racer af katte, som er mest rolige, sociale og kælne?

Den kat vi har nu, er vores første. Det er en helt alm. gråstribet hankat, som er ca. 1 1/2 år nu. Den lever mest udenfor og når den er inde, så opsøger den os ikke, men vil nu (for det meste), gerne kæles med, hvis vi kommer til den. Men den gider kun kæle om aftenen!?

 

Vi kan godt lide at have en kat i og om huset. Men personligt savner jeg, en mere kælen kat..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jeg er SÅ glad for min Ragdoll- det er den mest sociale kat, jeg nogensinde har oplevet! Han er som en lille hund, går jeg fra et rum, så går han med og når jeg kommer hjem, så venter han ved døren for at sige hej! Derudover er han virkelig også børnvenlig, han bliver helt slatten, når man samler ham op og hvis han ikke gider lege, så vrider han sig lidt og går sin vej. Har aldrig set ham hvæse, kradse eller bide for den sags skyld medmindre vi leger lidt for voldsomt!

Det eneste er at han fælder urimeligt meget- heldigvis med hvide hår -.-

Men en virkelig anbefalelsesværdig kat, som ikke bare er virkelig sød og social men også ualmindelig smuk!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hellig Birma er en fantastisk smuk kat og er klart på min katteønskeliste.

Og så er det sært, hvordan vores kat flekser mellem at være opsøgende og "ligeglad" med selskab, når den har været ude i mange timer.

Men det er kun om aftenen, at den gider hoppe op i sofaen og lade sig rigtig nusse på.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Jeg er SÅ glad for min Ragdoll- det er den mest sociale kat, jeg nogensinde har oplevet! Han er som en lille hund, går jeg fra et rum, så går han med og når jeg kommer hjem, så venter han ved døren for at sige hej! Derudover er han virkelig også børnvenlig, han bliver helt slatten, når man samler ham op og hvis han ikke gider lege, så vrider han sig lidt og går sin vej. Har aldrig set ham hvæse, kradse eller bide for den sags skyld medmindre vi leger lidt for voldsomt!

Det eneste er at han fælder urimeligt meget- heldigvis med hvide hår -.-

Men en virkelig anbefalelsesværdig kat, som ikke bare er virkelig sød og social men også ualmindelig smuk!

 

Vi har ogsaa en ragdoll, og som sagt saa er det en rigtig rolig, dejlig og charmerende kat.

Vi oplevede dog, da vi foroegede med en alm. huskat at hun tog lidt afstand til os, da vores nye er fuld af fart og ballade. - Ragdoll er en rolig kat, som elsker at slappe af og ligge og dovne den paa sofaen eller i sengen.

Og som aeac siger, er det en kat der foelger sin ejer hvorend man gaar og venter paa en naar man kommer hjem.

 

Vaer dog opmaerksom paa, at hvis i vil koebe med stamtavle er der mange avlere der ikke saelger deres Ragdolls til ejer som vil saette dem ud. Ragdolls er en meget godtroende race og er ekstremt god med fremmede, derfor skal man vaere paa vagt hvis man saette den ud, for alle kan komme og loefte den op. Samtidigt med oensker man at holde racen ren, dvs. at hvis i koeber med tavle ville i hoejst sandsynligt ogsaa skrive under paa at i ikke vil avle, menmindre i betaler prisen :) - som ofte er ret hoej.

 

Dejlig race, jeg elsker min :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...