Hop til indhold

Stor killiing og dens opførsel


Soro121

Recommended Posts

Har haft min dejlige killing siden sommer 2011. I starten var der ingen ting, men nu engang imellem går den fuldstændig amok og overfalder mit ben, derefter går den efter mit ansigt, jeg kan næsten se vreden i dens øjne, det er meget mærkligt da den normalt er så kælen at man ikke kan være i fred, men disse udbrud kommer som et lyn fra en klar himmel. Jeg plejer at lukke ham ind i soveværelset og lader ham køle af for så at lukke ham ud efter ti minutter, derefter er der ingenting at mærke på ham... disse udbrud sker gerne hver anden dag, 1 gang om dagen..

 

Er der nogen der kender noget til denne adfær?

Link til kommentar
Del på andre sites

Har haft min dejlige killing siden sommer 2011. I starten var der ingen ting, men nu engang imellem går den fuldstændig amok og overfalder mit ben, derefter går den efter mit ansigt, jeg kan næsten se vreden i dens øjne, det er meget mærkligt da den normalt er så kælen at man ikke kan være i fred, men disse udbrud kommer som et lyn fra en klar himmel. Jeg plejer at lukke ham ind i soveværelset og lader ham køle af for så at lukke ham ud efter ti minutter, derefter er der ingenting at mærke på ham... disse udbrud sker gerne hver anden dag, 1 gang om dagen..

 

Er der nogen der kender noget til denne adfær?

 

En kat der er så aggresiv som du beskriver skal til dyrlæge og aflives med det samme. Katten har det ikke godt psykisk, og det gavner hverken dig eller katten. Denne adfærd vil ikke ændre sig uanset hvad.

 

Jeg kender en som havde en hvid kat som var lige så mærkelig. Den gemte sig hele tiden bag ved døre, hvæsede af mennesker, og pludselig angreb ens tæer. Den var fuldstændig vanvittig.

Den kom til dyrlægen, og blev aflivet med det samme.

 

R.I.P Kisling

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

McDuck4= Han er ikke blevet aflivet, det mener jeg er sidste udvej og egentlig også for nemt at sige, bare sådan lige. Han er nu blevet ude/indekat og problemet er helt forsvundet, så der findes altså andre muligheder end aflivning. Det håber jeg at andre vil overveje inden de afliver deres (elskede) kæledyr.

Link til kommentar
Del på andre sites

McDuck4= Han er ikke blevet aflivet, det mener jeg er sidste udvej og egentlig også for nemt at sige, bare sådan lige. Han er nu blevet ude/indekat og problemet er helt forsvundet, så der findes altså andre muligheder end aflivning. Det håber jeg at andre vil overveje inden de afliver deres (elskede) kæledyr.

En aggressiv kat skal aflives med det samme. Hvordan ville du have det med dig selv, hvis det næste gang gik ud over et uskyldigt barn???????

Link til kommentar
Del på andre sites

Læs hvad jeg skriver: Han er ikke aggressiv mere. Og nej selvfølgelig skal det ikke gå ud over børn, eller ANDRE mennesker for den sags skyld, så ville det være et problem, det er det bare ikke mere.

Jeg kender udemærket din holdning til dette problem da det er samme svar du giver på alle disse tråde der omhandler dette emne, jeg tror bare på at man lige skal overveje at prøve nogle ting af FØR man afliver, dette har jeg gjort og det hjalp. Har også haft ham til adfærdspsykolog og hun mente også at det ville afhjælpe problemet hvis han kom ud, det samme siger to dyrelæger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...