Hop til indhold

prøve igen


mis

Recommended Posts

hej alle sammen har et lille spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med. jeg har en kat på 1 1/2 år. han er dejlig vild og aktiv, men også kælen og kontakt søgende. jeg er flyttet fra min eks kærste for et godt stykke tid siden og det var mig der skulle have katten. hvilket jeg er glad for hehe.men i august anskaffede vi så en killing på 13 uger , en hun, som var super sød. men han kunne ikke lade hende være og var ret voldsom ved hende selv om hun sagde fra. nå men efter 3-4 dage synes mins daværende kærste at det blev for megt og afleværede hende tilbage. mit spørgsmål er så om jeg kan prøve igen eller om han bare ikke kan med andre katte. om det skal være killing eller på hans alder, han eller hun. jeg er rigtig glad for ham, men tror godt han kunne bruge nogen at lege med. men ville høre jer mere erfarende om det. ps han er en inde kat og lejligheden er ca 63 kvm

 

på forhånd tak:D

Link til kommentar
Del på andre sites

Er han neutraliseret ? Hvis ikke synes jeg du skal gøre det først.

 

Du skal se om du kan finde en kat der kan være med i hans vilde lege - jeg vil personligt vælge en dreng til din.

Piger gider ikke brydekampe på samme måde som drengene.

Jeg vil også synes at det skal være en fra 14-16uger og op omkring hans alder. Tror en killing på 12 uger vil få bøllebank :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Som regel klare de det selv - en sammenføring kan tage flere uger endda måneder.

 

Mange gør det at de har den nye kat i et rum for sig et par dage, eller dele huset op i to, i dit tilfælde vil et rum være fint :) Og efter de dage byttes der så rundt på kattene så de kan vænne sig til hinandens lugte uden at skulle forholde sig til den anden kat :) Og så kan man åbne op, og lade dem møde hinanden.

Hjemme hos mig bliver den nye kat sat på gulvet i katteværelset, og der åbnes for transportkassen/tasken. Mine andre katte kommer så hen og snuser til kassen og smutter igen og lader den nye komme ud og så tøffer den ellers bare rundt for sig selv.

Og så skal der bare en masse tålmodighed til :)

 

Herhjemme griber jeg kun ind hvis der begynder at flyve totter eller kommer smerte skrig. De skal have lov til at tage deres tumle ture og finde ud af hvem der bestemmer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...