Hop til indhold

Et par spørgsmål. Slikkeri? langhårskat?


Zeneva

Recommended Posts

Denne her lille hittekilling som vi tog til os for en måned siden.. (se tråden hvilken race gætter i på?)

Hun er kommet til at hedde Cirkeline og er ca. 14 uger nu, hun er simpelthen en lille bedårende krudttønde... Hun er ti gange så aktiv som vores anden hittekat som nu er et år nogensinde har været.. Han var også kun 8 uger og underernæret da vi fandt ham alene og faret vild. Så han har skulle bruge de første uger på at komme på ret køl igen.. Jeg tror nu også hun har været en velpasset indekilling i modsætning til ham som jeg gætter på har været en kun fodret og snakket lidt med staldkilling. han var smækfyldt med orm og havde enorme mængder øremider. (dyrlægen havde aldrigt set noget lign. på så lille en kat)

Hun fejlede ingenting. men det er jo kun gætterier.

 

Men Jeg undrer mig over at hun hele tiden slikker på os. på armen, på halsen, kinderne, hænderne, ja det hun nu kan komme til. Hun slikker også gerne på vores tøj, specielt mine uldtrøjer. Jeg syntes det er ulækkert og ubehageligt og jeg vil ikke have det, der er alt for mange bakterier involveret.

 

vi satser også på en baby til sensommer/vinter 2012 og vil helst ikke have at det bliver en vane for hende da hun ikke skal slikke på baby og sprede bakterier på den måde.

 

Jeg spekulerer på om hun mangler noget, om det er derfor hun slikker? Hun får dyrlægens killingefoder blandet op med alm dåsemad da hun ikke gider spise tørkosten alene, men så bare hellere spiser den stores mad. Så hun burde jo være dækket ind?

Er det bare en uvane som jeg tålmodigt skal vænne hende af med. Jeg fjerner hende væk fra mig når hun begynder at slikke. og bliver ved med dette hvis hun bliver ved.

 

Jeg har aldrig haft en langhårskat før, det der med hårboller?? Hun er også helt vild med at bide/tygge i mit lange hår, hvilket jeg heller ikke vil have. Kan det være fordi hun har brug for kattegræs? og derfor bruger mit hår i stedet?? Hun kommer ikke ud endnu, og det kommer hun også først når vi permanent flytter ud i huset ved siden af værkstedet.

 

Håber der er nogle som kan hjælpe.. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...