Hop til indhold

Hjælp! Min kat kommer ud i smug


Tulle87

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg er den heldige ejer af en dejlig hunkat. Jeg og min kæreste bor i en stuelejlighed med altan, og vores mis kommer kun ud om natten, når der ikke er nogen på vejen, også kommer den ind om morgenen.

 

Vi er ved at være godt trætte af at hun kun kan lukkes ud i smug. Ifølge vores lejekontrakt må vi godt have dyr, og vi har fået godkendelse på at have hende, hvis vi holder hende inde, men det synes jeg, er synd, så derfor lukker vi hende ud.

Det skal lige siges, at jeg er frygtelig nervøs for at det bliver opdaget, at vi lukker ud hende ud. Så hver gang jeg kan høre gadedøren eller kælderdøren blive åbnet, så sidder jeg nærmest og holder vejret, for tænk nu hvis det er formanden for boligforeningen, så har opdaget det.

Jeg er så træt af det, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, om jeg overhovedet skal gøre noget ved det, eller bare pakke vores ting og finde et andet sted.

 

Nogen forslag??

 

MVH

Lene

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej!

 

Jeg er den heldige ejer af en dejlig hunkat. Jeg og min kæreste bor i en stuelejlighed med altan, og vores mis kommer kun ud om natten, når der ikke er nogen på vejen, også kommer den ind om morgenen.

 

Vi er ved at være godt trætte af at hun kun kan lukkes ud i smug. Ifølge vores lejekontrakt må vi godt have dyr, og vi har fået godkendelse på at have hende, hvis vi holder hende inde, men det synes jeg, er synd, så derfor lukker vi hende ud.

Det skal lige siges, at jeg er frygtelig nervøs for at det bliver opdaget, at vi lukker ud hende ud. Så hver gang jeg kan høre gadedøren eller kælderdøren blive åbnet, så sidder jeg nærmest og holder vejret, for tænk nu hvis det er formanden for boligforeningen, så har opdaget det.

Jeg er så træt af det, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, om jeg overhovedet skal gøre noget ved det, eller bare pakke vores ting og finde et andet sted.

 

Nogen forslag??

 

MVH

Lene

 

Jeg kan sagtens forstå dig Lene.

 

Problemet er bare, at selv om i flytter, så løser det ikke noget. Et husdyr (kat, hund osv.) SKAL holdes inde for egen matrikel. Det siger loven om vejfred, som den hedder.

 

Jeg slipper også min kat løs, men det bliver det ikke lovligt af. Du skal ikke være så nervøs for at formanden finder ud af noget. For det første skal han bevise, at det er din kat, og det kan han kun gøre ved at fange hende og så checke nummeret på enten chip eller øre. Risikoen for at katten går hen til en fremmed burde ikke være særlig stor. Min kat gør i hvert fald ikke. Og skulle det endelig lykkes for formanden, så vil du til at starte med få en advarsel fra boligselskabet om at få bragt forholdene i orden. Du kan ikke bare smides ud. Så tag du det bare helt roligt og luk hende også ud om dagen. Hun har rigtig godt af det, og hun får brugt rigtig meget energi.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...