Hop til indhold

Min kat vækker mig om natten


Recommended Posts

Hej :)

 

Jeg har en overdejligeste kat på snarere 3 år gammel - hun vækker mig altid kl. 4-5 om morgenen for at få opmærksomhed og hun fortsætter med at vække mig til hun får sin vilje.

Hvordan kan jeg ignore hende når jeg bor i et værelseslejlighed samtiden hun er en indekat ?!!

 

Hjælp mig !!!

 

Jeg har brug for at sove igennem hele natten uden at blive vækket af hende.

 

Hun får opmærksomhed af mig og har fået nok mad, osv..

 

Kom bare med gode råder !!

Link til kommentar
Del på andre sites

Den BEDSTE kur er at ingorere katten fuldstændigt - som Henriette også siger. Her har man dog det problem at katten vil prøve HÅRDERE et stykke tid - ligesom os selv når noget pludselig ikke virker mere. Det er her vigtigt at holde ud, for hvis man blot giver efter en gang sidder adfærden endnu bedre fast! Dog er det jo ikke rart når det gør ondt. Hvad med at have hende lukket helt ude af soveværelset? om ikke andet så for en periode. Her vil hun så måske nok hyle og kradse på døren - igen skal hun IGNORERES. Normalt siger man at det tager ca. to uger at udslette en adfærd ved at ignorere den - så ørepropper kan anbefales :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for jeres råd og jeg er godt i gang med at ignorere hende om natten og det går meget godt til videre.

 

Jeg har ikke samme mulighed som mange andre, at lukke soveværelset for at få fred, fordi jeg bor nemlig på et kollegieværelse og det er også ligemeget for mig med øreproppen, fordi jeg er nemlig døv, så det betyder ingenting for mig hvis hun hyler , men hun er godt klar over at hyle ikke hjælper, fordi hun ved godt at jeg er døv, så hun bruger sine poter til at vække mig med.

 

Men så nu jeg forsøger at ignorere hende og det fungerer faktisk fint.

 

Igen - tak for jeres råd og erfaring :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Efter min mening er det dyrplageri at holde kat på et kolligeværelse, som højst sansynligvis er 12 kvm. Er det ikke en ide at vente med at få en kat, til du får et større sted at bo i?

 

Man kan jo også sige, at det er dyrplageri at holde sin kat inde. Når den nu kan få adskellige km2 som territorium. Om en kat har 12 m2 eller 150 m2 er jo stort set det samme i forhold til en kat som har adskellige km2 at løbe på.

 

Det vigtigste er, at katten har nogle steder, hvor den kan komme op.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bor på et kollegieværelse på 19 kvm og jeg opfylder min kats behov, så længe er det ikke dyrplageri , fordi hun har det godt og må gerne sidde på min reol og har to kradsetræer som hun er rigtig glad for..

 

Det har jeg jo tænkt over det 1 år inden jeg får en kat og jeg har haft min kat i 3 år og hun er rigtig glad for at bo sammen med mig og har det super, så for mig er det slet ikke dyrplageri når jeg kender hendes adfærd og hun nyder liv..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bor på et kollegieværelse på 19 kvm og jeg opfylder min kats behov, så længe er det ikke dyrplageri , fordi hun har det godt og må gerne sidde på min reol og har to kradsetræer som hun er rigtig glad for..

 

Det har jeg jo tænkt over det 1 år inden jeg får en kat og jeg har haft min kat i 3 år og hun er rigtig glad for at bo sammen med mig og har det super, så for mig er det slet ikke dyrplageri når jeg kender hendes adfærd og hun nyder liv..

 

Jeg mener bestemt heller ikke, at det er dyrplageri. Hvis katten har været vant til det hele livet, så ved den jo ikke bedre, og man kan sagtens mærke om en kat er glad og tilfreds.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...