Hop til indhold

Kat laver på gulvet?


Mic90

Recommended Posts

Hvad pokker skal jeg gøre, er ved at blive rimelig træt af min kat skider på badeværelsesgulvet lige uden foran hans kattebakke. han kan godt finde ud af at tisse inde i kattebakken (og for at få det sagt så er kassen ren og fin, og han har før godt kunne lave stort i kassen):confused:

 

Er der nogle der har en ide hvad han har gang i eller hvad jeg kan gøre?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis adfærden er opstået pludeligt ville jeg allerførst få din kat til dyrlægen og få ham undersøgt for mave og blæreproblemer. Det kan være det har gjort ondt at lave 'number twos' på kassen på et tidspunkt - og sådan noget husker katte rigtigt godt :) Det at han gør det lige ved siden af kassen tyder også på at han egentlig gerne VIL gøre det på kassen men bare ikke kan/tør af en eller anden grund. Desværre har han jo så fået den vane at lave sine ting uden for kassen, og skal trænes i at bruge den igen. Er din kasse lukket (du skriver nemlig 'inde i kassen')? Så ville jeg tilbyde ham en åben kasse (uden låg) et helt andet sted (hvor det af den ene eller anden grund ikke har været ubehageligt) - der skal privat og roligt. Desuden må du ikke skælde ud når han gør det uden for kassen - blot vaske godt efter med rodalon/sprit.

 

Står kassen lige ved vaskemaskinen/tørretumbler? Så kan det også være det er begyndt at gå ham på nerverne når besøgene er af længere varighed.

 

Dog igen - en tur til dyrlægen og en ekstra kasse ville jeg starte med :)

 

Held og lykke!

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså det er et problem vi egentlig har haft i lang tid med ham, bare sådan lidt i perioder, han har før haft flere forskellige åbne bakker, og der gjorde han det samme, mærkeligt nok... og kassen står på badeværelset og der er ingenting der larmer eller forstyrre ham.

Og har lige snakket med dyrelægen, og hun syntes det lød lidt mærkeligt også, da alt i omgivelserne lød til at være iorden :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja - det lyder lidt underligt. Men igen, hvis det kommer og går ville jeg i første omgang igen mistænke mavekneb før jeg begyndte at tænke på adfærds relaterede grunde. Mave og blære problemer kan jo også komme og gå. Hvis der ikke er sygdom involveret, og hvis det ikke hjælper at tilbyde flere bakker, skifte grus og alt sådan noget, kunne du overveje at få en adfærdskonsulent ud. Nogen gange er det bare det bedste at sætte sig ned og snakke om tingene og at se katten i hjemmet.

 

:-) Ayoe

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...