Hop til indhold

Kæmpe hjælp søges


Rag-Duchesse

Recommended Posts

Hej , sikke jeg poster i dag :)

Nogen der har erfaring med at sætte katte sammen.

Duchesse er en Ragdoll på 7½ måned og vi tænker på at finde en ven til hende.

Vi vil gøre det for hendes skyld, da jeg studerer og sommetider har timer fra 8 til 16 og pga køretid skal jeg tillægge en time.

Og min kæreste arbejde på samme tidspunkter og nogle gange længere tid.

 

Vil det være en god idé og i så fald hvilket kat skal det være, han, hun, samme race?????

Vi håber ikke hun vil føle sig glemt, og vi har hørt at Ragdolls er meget sociale og godt kan lide selskab.

Vi bor i en ca 60 km2 lejlighed og vil meget gerne have svar fra nogen som har erfaring med det.

Håber at få en masse henvendelse da vi tænker at hun heller ikke må blive for gammel, da hun jo stadig har sine killingegener :).

 

Please, vi er meget i tvivl om hvad vi skal gøre, for alt skal være for hendes bedste, da vi elsker hende meget højt. :o

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har desværre ikke så meget erfaring med katte udover mine egne, men jeg kan da fortælle om hvordan sammensætningen af dem gik :D

 

Jeg fik min hankat Toast først, og da han var ca. 4 måneder besluttede jeg at han skulle have sig en legekammerat. Jeg fandt en hunkat der faktisk er så tæt på hans alder, at hun har fødselsdag 1 dag før ham.

Jeg bor i en ungdomsbolig på 31 kvadratmeter, og jeg havde ikke mulighed for at afskærme dele af lejligheden som man ellers siger skulle være det bedste for introduktion, så der var ikke andet for end at køre lige på. Allerede imens jeg stod og snakkede med den tidligere ejer af den nye hunkat, var katten fræset ind til mit stueområde og havde spottet Toast.

 

I starten brummede hun af ham, men så ikke ud til at have nogle problemer med omgivelserne ej heller med mig. Og efter 2 dages hvæsen når hun følte han kom for tæt på hende, var de som bedste venner.

Det er nu en måned siden, og de både leger og putter sammen som havde de kendt hinanden hele livet :).

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes I skal finde en på hendes egen alder...

Ellers så skal I til at skynde Jer, hvis I vil have en lille killing...

 

Drenge og piger leger forskelligt, så jeg vil anbefale jer en pige.

 

Mht. sammenføring, så er der to måder. Nogle vil anbefale at de holdes adskilt det første stykke tid, og de så ligeså stille får lov til at snuse til hinanden gennem en netdør.

Hjemme hos mig foregår det på en hel anden måde. Her bliver den nye kat stillet i transportkassen midt i katteværelset, jeg åbner lågen, de andre kommer og snuser, og den nye kan selv gå ud af transportkassen når han/hun lyster. Dette har altid virket herhjemme, og der har ikke rigtig været hvæsen. Og ellers lader jeg dem selv styre det.

 

Held og lykke med det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes I skal finde en på hendes egen alder...

Ellers så skal I til at skynde Jer, hvis I vil have en lille killing...

 

Drenge og piger leger forskelligt, så jeg vil anbefale jer en pige.

 

Mht. sammenføring, så er der to måder. Nogle vil anbefale at de holdes adskilt det første stykke tid, og de så ligeså stille får lov til at snuse til hinanden gennem en netdør.

Hjemme hos mig foregår det på en hel anden måde. Her bliver den nye kat stillet i transportkassen midt i katteværelset, jeg åbner lågen, de andre kommer og snuser, og den nye kan selv gå ud af transportkassen når han/hun lyster. Dette har altid virket herhjemme, og der har ikke rigtig været hvæsen. Og ellers lader jeg dem selv styre det.

 

Held og lykke med det :)

 

Vi har fået tilbudt lille Cindy på lidt over 3 måneder.

Ville du tro dette kunne gå an? . Vi er meget bekymrede, for vi vil jo gavne Duchesse og ikke skade hende.

Det er min kærestes kusine så vi håber på at hvis det ikke går kan vi evt aflevere hende tilbage.

Hvis du synes det er en god idé så kan vi hente hende i morgen nærmest.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har fået tilbudt lille Cindy på lidt over 3 måneder.

Ville du tro dette kunne gå an? . Vi er meget bekymrede, for vi vil jo gavne Duchesse og ikke skade hende.

Det er min kærestes kusine så vi håber på at hvis det ikke går kan vi evt aflevere hende tilbage.

Hvis du synes det er en god idé så kan vi hente hende i morgen nærmest.

 

Det vil jeg godt turde :) Og jeg vil lade dem hilse på hinanden fra starten af, ikke dele dem op.

Her deles kattene kun op hvis der flyver store totter, ellers må de selv klare det, og det har virket rigtig godt herhjemme :)

 

Og tillykke med hende, hvor er de lækre begge to :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...