Hop til indhold

Kæmpe hjælp søges


Rag-Duchesse

Recommended Posts

Hej , sikke jeg poster i dag :)

Nogen der har erfaring med at sætte katte sammen.

Duchesse er en Ragdoll på 7½ måned og vi tænker på at finde en ven til hende.

Vi vil gøre det for hendes skyld, da jeg studerer og sommetider har timer fra 8 til 16 og pga køretid skal jeg tillægge en time.

Og min kæreste arbejde på samme tidspunkter og nogle gange længere tid.

 

Vil det være en god idé og i så fald hvilket kat skal det være, han, hun, samme race?????

Vi håber ikke hun vil føle sig glemt, og vi har hørt at Ragdolls er meget sociale og godt kan lide selskab.

Vi bor i en ca 60 km2 lejlighed og vil meget gerne have svar fra nogen som har erfaring med det.

Håber at få en masse henvendelse da vi tænker at hun heller ikke må blive for gammel, da hun jo stadig har sine killingegener :).

 

Please, vi er meget i tvivl om hvad vi skal gøre, for alt skal være for hendes bedste, da vi elsker hende meget højt. :o

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har desværre ikke så meget erfaring med katte udover mine egne, men jeg kan da fortælle om hvordan sammensætningen af dem gik :D

 

Jeg fik min hankat Toast først, og da han var ca. 4 måneder besluttede jeg at han skulle have sig en legekammerat. Jeg fandt en hunkat der faktisk er så tæt på hans alder, at hun har fødselsdag 1 dag før ham.

Jeg bor i en ungdomsbolig på 31 kvadratmeter, og jeg havde ikke mulighed for at afskærme dele af lejligheden som man ellers siger skulle være det bedste for introduktion, så der var ikke andet for end at køre lige på. Allerede imens jeg stod og snakkede med den tidligere ejer af den nye hunkat, var katten fræset ind til mit stueområde og havde spottet Toast.

 

I starten brummede hun af ham, men så ikke ud til at have nogle problemer med omgivelserne ej heller med mig. Og efter 2 dages hvæsen når hun følte han kom for tæt på hende, var de som bedste venner.