Hop til indhold

Lopper i et halvt år


Sjaask

Recommended Posts

Halløj folkens!

 

Denne besked skriver jeg på vejne af min nabo, der har taget nabolagets fælleskat (som jeg tidligere har haft skrevet om) til sig. Der er altså tale om en godt 8 årig udendørs hankat.

Desværre bragte han et par ubudne gæster indendøres (lopper) og de har nu huseret der i over et halvt år. Min nabo fortæller mig, at hun har forsøgt sig med diverse loppemidler, heriblandt nævnte hun Frontline, Capster Vet og Program Vet, men lopperne forsvinder simpelthen ikke, og de overfalder hende noget så grusomt.

Hun tilføjede også at hun støvsuger huset hver aften, og skifter sengetøj en gang om ugen.

 

Hun bad mig derfor høre jer ad, hvilke midler i har haft succes med, eller om i havde andre råd hun kunne bruge.

 

Jeg håber i kan hjælpe hende, hun venter spændt på jeres svar :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej :) .

 

Vores dejlige Duchesse er næsten lige blevet loppefri, thank God.

Vi fik Advantage loppemidlel fra dyrlægen.

Vi fik også klar besked på at det ikke er nok at støvsuge én gang om dagen.

Vi støvsugede tre gange om dagen, og sørgede for at støvsuge ekstra godt de steder hvor hun befandt sig,

dvs. kattemiljø, sofa, stole og alt !.

Ud over det kæmmede vi hende så tit vi kunne komme til det og og gik hendes pels meget nøje igemmen, hvor vi tog lopperne og kvaste dem :D samt tog eskremeter og æg ud af pelsen. Vi vaskede sengetøj ofte ved 60 grader.

Samt er det vigtigt at vaske alle hjørne og kroge hun er i nærheden af med vand og sæbe. Vindueskarme og lignende blev tørret og vasket hver dag.

Vi har ikke set nogle lopper i en uges tid nu, og satser meget stærkt på at de er loooong gone!

Men vi vil fortsat give hende en loppekur mere så hun ikke modtager nogle igen.

Egentlig meget mystisk hvordan hun fik dem, eftersom hun er indekat :).

 

Håber din nabo snart kommer af med dem, da det er væmmeligt og skide irriterende at ha!

Good luck ! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Advantage i nakken af katten.

Sengetøj, tøj, huler osv. hvor katten har mulighed for at komme skal vaskes..

Støvsug gerne to-tre gange om dagen, kom godt ud i hjørnerne, og smid støvsugeposen ud.

 

Derudover vil jeg anbefale at investere i Biospotix, det sprøjtes i omgivleserne, er ikke giftig for kattene, og dræber lopperne. Det hvirker i hvert fald her.

Køb det hos petdreams.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...