Hop til indhold

øremærkning ulæselig


nova_2010

Recommended Posts

kære alle.

Nova blev øremærket for næsten 1år siden og jeg har altid antaget at så var alt i den fineste orden. DOG ville jeg lige her for nogle dage siden krydstjekke mine oplysninger og ville derfor tjekke det der stod i hendes øre og erfarede at det er ulæseligt. Det eneste der overhovedet kan aflæses er bogstaverne i det ene øre eller er alt andet ulæseligt - en blanding af at blækket ikke kan ses pga hendes mørke øre (dette blev jeg ikke gjort opmærksom på) og at det er splattet ud..

 

Kan jeg klage over dette og vil jeg evt få noget ud af det?

Hvad synes i jeg skal gøre (jeg har ikke råd til at give hende en chip)?

 

hilsen novas mor

Link til kommentar
Del på andre sites

Aij altså nu kan jeg ikke huske hvordan det var... men det var noget med noget olie..

min dyrlæge har sådan en trick til hvordan man kan læse en øremærkning der er utydelig, men ja... Kan ikke huske hvordan det nu var det var :) Hvis der ikke er andre der ved det, spørger jeg gerne min dyrlæge i morgen, når jeg alligevel skal der ned :)

 

Render hun frit vil jeg chippe hende, just in case, en chip koster ikke alverden, 2-300kr. vil jeg skyde på og det er med registering. Dertil kommer så konsultation, men får man det gjort ved sundhedstjekket når der vaccineres er det jo billigere, og det kan vente.

 

Men så vidt jeg husker er hun jo indekat, og så vil jeg ikke gøre noget

Link til kommentar
Del på andre sites

Aij altså nu kan jeg ikke huske hvordan det var... men det var noget med noget olie..

min dyrlæge har sådan en trick til hvordan man kan læse en øremærkning der er utydelig, men ja... Kan ikke huske hvordan det nu var det var :) Hvis der ikke er andre der ved det, spørger jeg gerne min dyrlæge i morgen, når jeg alligevel skal der ned :)

 

 

Render hun frit vil jeg chippe hende, just in case, en chip koster ikke alverden, 2-300kr. vil jeg skyde på og det er med registering. Dertil kommer så konsultation, men får man det gjort ved sundhedstjekket når der vaccineres er det jo billigere, og det kan vente.

 

Men så vidt jeg husker er hun jo indekat, og så vil jeg ikke gøre noget

 

jeg har godt hørt det med olie, men problemet er også at tallene er flydt ud, så selvom de også er utydeligt kan de ikke engang læses i de dele af hendes øre som er lyst fordi det bare ligner noget der er tværet ud.. ja, hun er indekat, men blev opmærksom på det igår fordi hun fik helt til at stikke ud i haven alene, derfor vil jeg gerne have det lavet så det rent faktisk kan ses... er det en almen viden blandt danskerne at man kan bruge madolie til at få det tydeligt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du prøvet at bruge olien og så lyse på den anden side af øret med en lommelygte?

 

Det tror jeg ikke det er, men det at hun er mærket, gør at folk ved hun er ejet af nogle og de så indlevere til dyrlægen eller et internat som så leder efter ejeren :)

 

Jeg kan ikke rigtig få held til at prøve med lygte da hun hader man piller i hendes øre, men hun skal til sundhedstjek om 1½måned, så får dyrelægen til at vurdere den der. :) ja, det rigtig nok at folk så kan se hun er ejet, men når de ikke selv kan læse det, kan de heller ikke søge på hende på nettet :( mon en dyrelæge kan tyde det bedre end vi almene mennesker kan?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det du er nervøs for er, om nogen ville lede efter ejeren hvis hun skulle blive væk en dag, tror jeg godt du kan regne med at hvis folk er villige til at slå nummeret op, vil de også kunne finde tricket med lygten og olien.

 

Det står nævnt under "hjælp" på katte-register og mener også det står på Inges kattehjem, så de steder man kan slå nummeret op, er der gjort opmærksom på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan ikke rigtig få held til at prøve med lygte da hun hader man piller i hendes øre, men hun skal til sundhedstjek om 1½måned, så får dyrelægen til at vurdere den der. :) ja, det rigtig nok at folk så kan se hun er ejet, men når de ikke selv kan læse det, kan de heller ikke søge på hende på nettet :( mon en dyrelæge kan tyde det bedre end vi almene mennesker kan?

 

Prøv at vænne din kat til at I piller ved hendes ører, det har jeg vænnet mine katte til, og det gør så at jeg faktisk uden kattene brokker sig over det, kan vende vrangen ud på ørerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv at vænne din kat til at I piller ved hendes ører, det har jeg vænnet mine katte til, og det gør så at jeg faktisk uden kattene brokker sig over det, kan vende vrangen ud på ørerne.

 

Jeg må gerne nusse hendes øre osv, men lige så snart jeg forsøger at vende vrangen på dem kan jeg godt sige dig at der bliver ballade. men det må vi prøve at øve lidt på så.. evt med nogle godbider, så det ikke bliver en så træls oplevelse for hende. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det du er nervøs for er, om nogen ville lede efter ejeren hvis hun skulle blive væk en dag, tror jeg godt du kan regne med at hvis folk er villige til at slå nummeret op, vil de også kunne finde tricket med lygten og olien.

 

Det står nævnt under "hjælp" på katte-register og mener også det står på Inges kattehjem, så de steder man kan slå nummeret op, er der gjort opmærksom på det.

 

Det var lige nemlig det jeg var bekymret for. Og jeg antager at selvom de måske ikke umiddelbart kan læse nummeret, så kan de da se den er der - så må de vel ringe til en dyrelæge eller noget (hvis de ikke går på nettet), som kan komme og hente hende og finde ud af hvad der står. Det gjorde min mor nemlig engang - og dyrelægen ville meget gerne hjælpe..

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...