Hop til indhold

Hvad gør man ved en meget sky kat?


tiakat

Recommended Posts

Jeg driver en kattepension, og har nu fået en main coon kat ind, for første gang. Ejeren oplyser mig om at den godt kan være lidt svær at komme i kontakt med i starten, og at man lidt skal tvinge den til at snakke med en. Men nævner at denne reserverthed er normalt for racen.

Nu har jeg haft den i 3 dage og den ligger nærmest kun under den lille sofa, den har i sit bur. Den har ikke rigtig lyst til at snakke, og den spiser heller ikke rigtig noget. Jeg synes jeg har prøvet det hele for at komme i kontakt med den, og få skabt et tillidsbånd til den. Det lykkes dog ikke rigtig. Når jeg endelig for den ud fra sofaen, virker den meget sky og trykket, og har ikke rigtig lyst til at snakke. Jeg har prøvet at logge den med både tun og rejer, men intet af det har dens interesse.

Er der nogen der har erfaringer med Main Coon katte? Eller bare kan komme med nogle forslag til hvad jeg kan gøre, for at bedre dens ophold hos mig?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det har jeg godt nok aldrig hørt at ligger til MCO racen. De MCO jeg kender kommer da gerne og hilser på fremmede...

 

Jeg vil slet ikke tvinge en kat til kontakt, hvis ikke nødvendigt, og slet ikke sætte sådan en kat i pension, det kan i værste fald tage livet af den...

Det at den ikke spiser er rigtig skidt, en kat kan ikke undværre sin mad, uden fatale følger, som kræver dyrlæge hjælp pr. omgående.

Du bliver nød til at tvinge mad i den. Så må I tage et skænderi, men mad skal ind og særligt vand.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja har også tænkt at jeg må til at tvinge mad i den.

Har nu læst lidt om racen, og kan heller ikke finde noget der siger at det er en sky kat. Det må næsten være noget der særligt for denne kat.

Har dog aldrig før haft en kat i min pension, der har opført sig sådan. De plejer ret hurtigt at falde til, og er altid parat til at lege og kæle.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fik en killing ind sidste år, en meget sky kat, efter at have boet hos flere forskellige mennesker siden den var 12 uger, hun flyttede ind som 16-17ugers her.

Hun fyldte et år i Juni, og først for en månedstid siden begyndte hun at være opsøgende, ellers har hun været sky hele tiden.

 

Jeg vil skyde på at hvis den MCO kom ud til en anden familie, som vil give den, den tid den havde brug for til at føle sig tryg, vil den blive en anden :)

 

Derudover, held og lykke med at få mad i den :) Håber det bedste for den lille (store) mis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...