Hop til indhold

Ændring eftetr neutralisering?


Smørblomst

Recommended Posts

Hej

 

Vi har nu bestilt tid til "klunke-klipning" hos Dr. Dyr i uge 42. I Samme omgang får vi ham også vaccineret og øremærket - rart at det kan klares i samme omgang.

Har i oplevet ændringer ved jeres dyr efter neutralisering? Min families kat (altså ham vi har hjemme bed mine forældre) har altid været en lidt sær og reserveret fyr (men dejlig!), men kan ikke huske om han ændrede sig efter han blev kastreret.

Og så lige et foderspørgsmål: Lige nu får Preben RC Kitten - skal han ikke bare blive ved med det indtil han er ca. 12 mdr? Han er 100% indekat.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Vi har nu bestilt tid til "klunke-klipning" hos Dr. Dyr i uge 42. I Samme omgang får vi ham også vaccineret og øremærket - rart at det kan klares i samme omgang.

Har i oplevet ændringer ved jeres dyr efter neutralisering? Min families kat (altså ham vi har hjemme bed mine forældre) har altid været en lidt sær og reserveret fyr (men dejlig!), men kan ikke huske om han ændrede sig efter han blev kastreret.

Og så lige et foderspørgsmål: Lige nu får Preben RC Kitten - skal han ikke bare blive ved med det indtil han er ca. 12 mdr? Han er 100% indekat.

Angående dit spørgsmål til foderet, så kan du fint begynde at give din killing voksenfoder. Eventuelt at blande dem sammen. Det kender jeg mange som gør.

 

Det første spørgsmål er jeg også lidt spændt på hvad folk siger til. Jeg har lige fået steriliseret min egen kat på 7 år. Umildbart oplever jeg ikke de store ændringer hos hende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Heller ingen ændring her... men jeg tror at hvis vi kunne sammenligne mellem em kastreret og en ikke kastreret kat, er den kastrerede mere kælen og kontaktsøgende... med det får vi jo aldrig svar på os som får katten fixet inden den bliver fuldvoksen... mine to kastrerede hankatte er dejlige kælne puttekatte...

Link til kommentar
Del på andre sites

du slipper slipper for en kat som skriger efter damerne, og så siges det at kastrater er mere kælne..

Herhjemme er min fertile, ødt 9/4-2011 ekstrem kælen, han er så heller ikke voksen endnu :) men forventer han bliver ved med at være lige så kælen.

Mine kastrater er næsten ikke til at komme udenom.. De skal helst ligge og dynge ovenpå mig. både piger som drenge

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er nogle der siger at kastrater bliver mere rolige.

Den eneste ændring vi fik ved vores, var at hun begyndte at tage på. Inden neutraliseringen havde hun maden stående fremme og vi gik over til at fodre 2 gange dagligt, så vi tog en glidende overgang. Desuden var hun lidt mager inden så hun havde godt af de ekstra 500g hehe.

Men faktisk blev hun mere legesyg efter indgrebet, så det var kun dejligt med lidt liv i hende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har haft to hankatte, der blev kastreret. Den ene var noget så rolig i forvejen, så ham var der ikke den store forandring med. Men den anden var en vildbasse før og efter kastrationen blev han en meget slasket hyggekat (faktisk ham, der er på min avatar) :)

Efter kastrationen gik den sidstnævnte over på k/d fra Hill's og havde aldrig problemer med sine urinveje, som kastrerede hankatte ellers godt kan få.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo tidligere man gør det, jo mere betydning har det for hvordan din kat udformer sig

 

Jeg har hørt meget forskelligt om det med hvornår man skulle neutralisere sine katte, de første 2 katte blev først neutraliseret da de var omkring 5 mdr. en hunkat og en hankat. Den næste, en hunkat, fik jeg ordnet da hun var 4 mdr., hun var en lille bange kat, men blev mere tillidsfuld da hun var kommet sig over indgrebet. Min 5. kat en hankat var konstant på jagt efter mine 2 hunkatte, han var da ca. 8 mdr., han var en lille urostifter, men efter at være blevet neutraliset, er der faldet mere ro over ham, min kæreste syntes at han er blevet for kedelig.....griner, men han er her nu heller ikke når han slår sig løs, for den lille bandit motionerer de andre på skift, så ingen af mine katte får lov til at blive for fede på grund af ham.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 months later...

Det er vist meget forskelligt! Mine er neutret i meget forskellige aldre, og jeg kan ikke sige noget bestemt.

Gamlen blev som 1½ års, han har aldrig været meget hankat, men han er dominant- på sin egen måde!

Hunkattene har også været meget forskellige- men tortier er altså noget mere bestemte. Min Bisse blev medmor på sin mors kuld, lige da hun selv var neuteret.... Lagde mælk ned et al.

Men katte er forskellige. Jeg vil dog sige- at ingen af mine er blevet fede og dovne, men de kommer ud- og lever i flok.

Og at BLÅ er lige så strid og macho, som han var før- han blev ordnet fordi, han er en bølle. Han er også min lille blå bamse, den skiderik!

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...