Hop til indhold

Kan 2 katte tåle at være alene hjem i 2 dage.


thoeo

Recommended Posts

Hej med Jer kære katte elsker:)..

Jeg er meget

i tvil om at mine 2 inde katte kan klare at være alene i 2 dage,selvfølige med masser mad,og drikke...

Er blevet tilbudt at komme med på en fiskeweekend fra fra fredag aften til søndag formiddag..

Men kan desværre ikke få nogen til at passe mine 2 "små børn"

 

Er der nogen der kan give mig råd?

 

Med Katte Hilsen

Thoeo

Link til kommentar
Del på andre sites

Hello Thoeo: Jo man kan godt lade 2 katte alene i 2 døgn !! Blot nogen små fif : I god tid oprettes en ekstra kattebakke, ( VIGTIGT) samt nogen små skåle med vand pø om pø i hjemmet!!

Hvis de er vant til "musik om dagen " og/ eller "tv om aftenen" så indsæt timer på radio / tv-et, så det kører

på den tid, hvor det er normalt. Læg din bedste og dyreste swetshirts - - neejj-- læg en nyligt brugt t-shirt eller lign, hvor du plejer at sidde om aftenen evt et hyggetæppe, og lad en lille lampe lyse i det rum, hvor der bliver fordret !!

Giv ikke ekstra mad - bare til de 2 døgn - men vandskålene giver dem en udfordring, blot de står, hvor det ikke gør skade, hvis de vælter. Læg evt godbider i nærheden af hoveddøren, hvis de skulle søge - ellers sover katte ca 18-20 timer i døgnet, - så de når nærmest ikke, at savne dig i de 2 dage. Og hvis de gør, så har du 2 meget kælne kisser, at komme hjem til !! Jeg er selv ofte rejsende og har 3 ekstrem meget kælne katte !!

Så god fiske week-end til dig !

MVH Susanne

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige en hurtig - Katte sidder ikke fast - det er påvist, at man aldrig har fundet skeletter af katte, der har siddet "fast"

 

men ellers - ja der må være en nabo / et skolebarn/ studerende man kunne henvende sig til !!

Sæt en annonce op i nærmeste supermarked og giv en pengesum for et besøg hos kattene !!

Sanne

Link til kommentar
Del på andre sites

Sjovt -

 

Min lille Ares har siddet fast, han legede med en bold på et kradsetræ som sad fast med elastik snor. Sådan en burde ikke være farlig... Men elastikken havde viklet sig rundt om hans negl helt inde ved roden, og han skreg. Det smertede så meget i mig, og det var en kamp at få den viklet af igen.

 

Har også læst om en kat på andet forum som sad fast i badeforhænget. Katten blev kvalt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sjovt -

 

Min lille Ares har siddet fast, han legede med en bold på et kradsetræ som sad fast med elastik snor. Sådan en burde ikke være farlig... Men elastikken havde viklet sig rundt om hans negl helt inde ved roden, og han skreg. Det smertede så meget i mig, og det var en kamp at få den viklet af igen.

 

Har også læst om en kat på andet forum som sad fast i badeforhænget. Katten blev kvalt.

Min Leo har også engang siddet fast i en snor til en legebold, han var heller ikke nem at få fri igen :(

Han har også engang siddet fast i en persienne snor - tror nok jeg fik dem bundet op i en fart...

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja - OK - folk med forstand på katte - har IKKE lange snore og lign i sit hjem !!

Når jeg taler om sikkert hjem , ja så findes ikke sådanne objekter i huset !!

Utroligt at man kan læse om andre katte, der er kommet galt af sted og så STADIG have

lange snore i hjemmet ???????????

ER I DUMME eller kan I ikke se fremad !! PS luk af fra rum, der heller ikke er sikre - hvor svært kan det være ??

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja - OK - folk med forstand på katte - har IKKE lange snore og lign i sit hjem !!

Når jeg taler om sikkert hjem , ja så findes ikke sådanne objekter i huset !!

Utroligt at man kan læse om andre katte, der er kommet galt af sted og så STADIG have

lange snore i hjemmet ???????????

ER I DUMME eller kan I ikke se fremad !! PS luk af fra rum, der heller ikke er sikre - hvor svært kan det være ??

 

Helt enig med Susanne. Jeg har fjernet alt hvad katte kan komme tilskade med hvis jeg ikke er hjemme i nogle timer, det gælder feks. snore af enhver materiale, bommuld, uld eller elastik, plasticposer må heller ikke ligge og flyde, for katte er jo nysgerrige ved vi jo, de kryber ind i alt hvad der er spændende, og kan derved blive kvalt.

 

Angående det med at lade katte være alene i 2 døgn, det er for meget, 1 døgn kan gå, også selv om katte sover i mange timer i døgnet, så skal man alligevel få en til at kigge til kattene på dag 2.

 

Jeg har selv 5 katte, men er så heldig at bo i et minisamfund på 4 husstande, og vi kerer om hinanden + husdyr. Jeg tager på en uges sommerferie hvert år, og der er der en af naboerne som tager sig af mine dejlige misser, de fodrer dem om morgenen, som jeg selv normalt gør, og det virker fint. Det er glade katte jeg kommer hjem til fra ferien, glade for at se deres mor igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sådan !! - så Thoeo - frem med annonce i supermarkedet !! (Skal du med mændene på fisketur ??)

Er der så ikke en "kone" eller to der lige kan stikke næsen indenfor hos kisserne ??

Men stadig - katte kan tåle at være alene i 2 døgn, bare man følger sin sunde fornuft !!

Store papirsindkøbsposer, der ligger på gulvet ( Uden hanke) papkasser med huller på mindst 20cm i diameter, små vandskåle, godbider i nærheden af døren, sin svedige bluse/ t -shirts , timer på radio/ tv !! samt ekstra kattetoilet !!

Katte er katte - de kan tåle at være alene et par dage !!

Vi kan alle vågne om morgenen - ca 8 timers søvn - og kræet er død !! Vi har set på news - katte der har overlevet op til 3 uger uden vådt eller tørt !!

GO FISHING !!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes nu det lyder lidt voldsomt at man skal indrette sit hjem på den måde, hvor går grænsen for hvad der er farligt? Alt kan jo på sin vis være farligt, når bare den rigtige (eller forkerte) situation melder sig.

 

Hvis katten ikke tidligere har interesseret sig for diverse snore etc. ser jeg ingen grund til at katten skulle være ekstra opmærksom på dem bare fordi du lige er væk, så hvis katten har klaret sig fint indtil videre, ser jeg ingen grund til at genindrette sin bolig.

Situationerne som er nævnt har været sort uheld, og ja det er selvfølgelig bedst at forebygge den slags, men som sagt, hvor går grænsen?, selv sofaen kan være farlig hvis katten på mystisk vis skulle finde på at kravle ned til fjedrene.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja - OK - folk med forstand på katte - har IKKE lange snore og lign i sit hjem !!

Når jeg taler om sikkert hjem , ja så findes ikke sådanne objekter i huset !!

Utroligt at man kan læse om andre katte, der er kommet galt af sted og så STADIG have

lange snore i hjemmet ???????????

ER I DUMME eller kan I ikke se fremad !! PS luk af fra rum, der heller ikke er sikre - hvor svært kan det være ??

NEJ VI ER IKKE DUMME..! vi prøver faktisk at hjælpe, men indlæg som dette gør at man melder sig ud herfra...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg takker alle for jeres kommetar.. Det har været super godt.. Og jeg er nået frem til at jeg kun bliver væk fra mine kære "små børn"..1 dag,dvs lørdag morgen til søndag formiddag.. Og nej jeg har ikke nogen pt der kan se efter dem.. Miste meget af mit netværk da min kone døde..Endnu engang tak for jeres ord..

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld mit udtryk - det var helt forkert af mig !! Jeg mente ikke dumme, som dum - men Dumme som folk der overser naturens egenskaber for det enkelte dyr!!

Man skal ikke give dyr menneskelige egenskaber - for det har de ikke !!

Jeg er en hård "hunkat", der har haft mange katte i pleje, jeg har haft hundepension inde i mit eget hjem, uden bure!!

 

Jeg har tæmmet en del vilde katte, som viste sig at være dejlige "dyr" - men uden menneskelige egenskaber.

Jeg vil til min dødsdag - påvise - at dyr IKKE har mennskelige egenskaber, men er dyr, der fortjener det bedste man kan give dem !! Kærlighed - respekt - og evnen til at forstå dem !!

Og det kan jeg !!

MVH Susanne

Link til kommentar
Del på andre sites

Susanne - du får det til at lyde som om vi andre ikke har forstand på dyr !

 

Ingen af os har sagt på noget tidspunkt at katte/hunde etc. har menneskelige egenskaber - så hvor du vil hen med det ved jeg ikke.

Men at sige vi ikke har forstand på dyr, er helt hen i vejret - du er ny herinde og jeg synes personligt at du skal passe på med den måde du skriver på. For mig får det det til at lyde som om at dit ord er lov, og du råber en del.

 

Måske synes du at du er den eneste der kan - men tænk lige over hvem du snakker til når du siger sådan.

Link til kommentar
Del på andre sites

Susanne - du får det til at lyde som om vi andre ikke har forstand på dyr !

 

Ingen af os har sagt på noget tidspunkt at katte/hunde etc. har menneskelige egenskaber - så hvor du vil hen med det ved jeg ikke.

Men at sige vi ikke har forstand på dyr, er helt hen i vejret - du er ny herinde og jeg synes personligt at du skal passe på med den måde du skriver på. For mig får det det til at lyde som om at dit ord er lov, og du råber en del.

 

Måske synes du at du er den eneste der kan - men tænk lige over hvem du snakker til når du siger sådan.

Meget enig med Henriette..!

Link til kommentar
Del på andre sites

I har helt ret - jeg råber - for højt !! Det er forkert attitude fra min side af på denne "katteforum" side !!

Jeg er selv en "vildkat" !! Men det er ikke ment som nedgørende, når jeg bruger de udtryk, som jeg har gjort !!

Bare for dumt !! UNDSKYLD IGEN !! Jeg siger ikke at I ikke ved noget / ikke har forstand på dyr !!

Der er vel ingen der tager dyr til sig uden viden og kærlighed ?? Men viden er et vidt begreb!!

Der skal så små marginaler til, at ting kan gå skævt !! Jeg tror at jeg har "rusket" lidt i nogen ting - og så er det jo godt!! Andre har følt sig trådt over tæerne - det må i undskylde - igen !! Men ok - forkert udmeldelse !!

Men som sagt- jeg har haft katte i 45 år - på godt og ondt !!

Jeg er kattemennske , som nogen er til hunde !! Jeg har trænet mine katte til nogen få kommandoer, som gør at vi har det nemt og sjovt sammen med vores katte!!

Jeg har healet katte i 10 år - med gode resultater!! Kan også fjernheale - hvis noget er interesseret ??

OG NEJ JEG ER IKKE DEN ENESTE DER VED NOGET OM KATTE - OK ??

I må gerne maile til mig direkte på : [email protected] og skælde mig ud / evt støtte mig ??

Sanne

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 months later...

Kan du ikke få nogen til lige at kigge ind og tjekke kattene? Bare 1 gang?

Vi har flere gange rejst lørdagmorgen, så vi er hjemme sent søndag aften, det kan kattene fint klare. Bare flere vandskåle- vi bruger dem til hund, der ikke vælter.

---

Man kan umuligt kattesikre sit hjem- vi har kabler og persiennesnore i metermål. Og potteplanter i vinduerne.

Jeg har haft en langhåret killing med skidt i halen, der fik sig hængt op i en persiennesnor i halen- lige for øjnene af mig! Den blev reddet ned- og persiennesnorene afkortet.

Men hvis de hælder en potteplante ned i hovedet på hinanden...

De er opdraget til, at de ikke må lege med kabler. Det virker forbløffende godt.

 

Mine er opdraget- ellers kan man ikke have et -rimeligt normalt hjem- og katte.

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...