Hop til indhold

urenlig pga ændringer


McDuck4

Recommended Posts

Hejsa.

 

Min kæreste har en kat som pludselig bliver urenlig. Hver gang der sker nogle ændringer i hjemmet, så demonstrer den at det gider den ikke finde sig i. Det kan være hvis kattebakken bliver fjernet, så pisser den et sted (tit det samme sted), hvis den får indgransket nogle muligheder, så pisser den, og her sidste gang havde det bare gjort tror jeg.

 

Hvordan kan man vænne den af med det? Skal man tage den i før man kan skælde den ud eller hvordan?

 

Mvh Mads

Link til kommentar
Del på andre sites

Først: det hjælper aldrig at skælde en kat ud?

Hvorfor lave så mange ændringer? Ændringer stresser en kat og er formentlig svaret på urenligheden

Sørg for at vaske godt gerne med hvid eddike de steder han har tisset

 

Jamen Henriette hvis jeg har lyst til at flytte mine møbler om, jamen så gør jeg altså det. Det kan sagtens være du ikke vil tillade at lave nogle ændringer i dit hjem, men det vil jeg nu gerne have muligheden for.

 

Jeg forstår nu heller ikke hvorfor at du siger det ikke hjælper at skælde en kat ud. Da du lærte dine katte at de ikke måtte gå på køkkenbordet, sagde du sagde bare pænt til dem at de skulle gå ned, og så gjorde de det ikke mere? Det tror jeg nu ikke på. Hvis en kat gør noget den ikke må, siger du det så med en pæn stemme og klapper den på hovedet, eller siger du NEJ. Hvis man laver en afstemning på hvad der virker, så tror jeg nu nok jeg ved hvem der vinder den.

 

Men til mit spørgsmål. Jeg har vasket det af med hvid eddike de steder den har tisset. Jeg håber der er andre der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen Henriette hvis jeg har lyst til at flytte mine møbler om, jamen så gør jeg altså det. Det kan sagtens være du ikke vil tillade at lave nogle ændringer i dit hjem, men det vil jeg nu gerne have muligheden for.

 

Jeg forstår nu heller ikke hvorfor at du siger det ikke hjælper at skælde en kat ud. Da du lærte dine katte at de ikke måtte gå på køkkenbordet, sagde du sagde bare pænt til dem at de skulle gå ned, og så gjorde de det ikke mere? Det tror jeg nu ikke på. Hvis en kat gør noget den ikke må, siger du det så med en pæn stemme og klapper den på hovedet, eller siger du NEJ. Hvis man laver en afstemning på hvad der virker, så tror jeg nu nok jeg ved hvem der vinder den.

 

Men til mit spørgsmål. Jeg har vasket det af med hvid eddike de steder den har tisset. Jeg håber der er andre der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

 

Du skal da have lov til at flytte rundt på dine møbler, det gør vi andre også, men du skal da bestemt ikke gøre det så ofte at det stresser din kat.

Jeg skælder ikke mine katte ud, og nej de går ikke på borderne når der er mad, men man behøver altså ikke at skælde ud for at få respekt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen Mads, katten fortæller jer bare at den også er til stede.

 

Vores kat gjorde det samme, dengang den "kun" var min kærestes, altså før vi flyttede sammen.

Efter vi er flyttet sammen har vi fået fastlagt en masse rutiner mht rengøring, fodring mm, så jeg vil lige spørge hvordan I gør med jeres kat?

Det kan være at den reagerer ekstra meget på disse ændringer fordi der i forvejen er meget rumstering med dens hverdag.

Katte er vanedyr og de bliver meget stressede hvis de ikke forstår hvad der foregår omkring dem.

I kan evt prøve at få fastlagt nogle rutiner, så katten altid har disse at forholde sig til. Så burde det blive nemmere med de ændringer der påvirker jeres hverdag mere.

 

Held og lykke med det, håber du finder en løsning :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...