Hop til indhold

Sætte to katte sammen


Smørblomst

Recommended Posts

Hejsa :)

 

Vi har idag hentet kat nr. 2, en fin lille pige på 12 uger :) Preben er efterhånden 16 uger, så de er jo ikke helt lige gamle - men tæt på :)

 

Hvad er jeres erfaringer med at sætte sådan to små størrelser sammen? Lige nu er de i hver deres rum, adskilt af en skydedør der ikke lukker helt tæt for neden, så de kan se, lugte og høre hinanden.

Den lille ny miauv'er lidt, men ikke noget særligt. Preben ligger på gulvet foran døren og udsender en konstant brummende lyd, en gang i mellem afbrudt af et lille hvæs. Han har ikke pustet sig op (endnu), og ser egentlig ikke specielt farlig ud.

Er det en ganske normal reaktion? Og hvordan plejer i at gøre?

Link til kommentar
Del på andre sites

hehe det er den endeløse diskussion om katte og hunde. nu har jeg selv begge, men ja katte anses for at være mere reserveret, men det er i virkeligheden deres instinkt som i skinner igennem som i bund og grund er asocial. katte i naturen kommer kun sammen når de skal parre, hvorimod hunde er et flok dyr og er derfor også mere sociale. konklusionen er altså katte er asociale.

Link til kommentar
Del på andre sites

nu har jeg 14 katte (heraf 6 killinger) i huset lige nu, og en kæmpe hund...

Jeg kan ikke mærke forskel på kattene og hunden. Kattene her i huset flokkes alle sammen, det er yderst sjældent at en af kattene er alene.

Har to asociale katte i huset, den ene er morkatten, grundet hun altid har været enekat indtil hun kom her. Den anden er min ældste på 7, som bare ikke gider det med at putte med de andre.

 

mht. trådens emne. Det kan være svært at sammenføre katte, har de begge været van til andre katte fra små, foruden deres mor? Ellers giv det tid, jeg brugte et år på at få min nu 7årige hankat til at falde til... han var 4 da han flyttede ind

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...