Hop til indhold

Hjælp - Giardia og forvirrende dyrlæger! Virker Panacur i pilleform?


Jane Nielsen

Recommended Posts

Jeg har 2 katte, en på 2 år og en killing på 5 måneder. Da vi for 2 måneder siden fik killingen havde den diarre, og kort efter fik vores anden kat det også.

Vi tænkte at det kunne være pga. ny mad eller lidt stress over flytning og at møde en ny kat, så vi så tiden an.

Det blev lidt bedre, og så blev det meget værre igen. Så vi tog til dyrlægen for 2 uger siden.

 

Vi fik taget en Giardia test og den var positiv lige med det samme.

Derefter fik vi en flaske Flagyl og nogle sprøjter, og fik at vide at vi "bare" skulle give dem det i 14 dage og så skulle det være i orden igen.

Vi troede det var det - men det blev kun værre.

 

Så gik jeg på nettet for at undersøge nærmere hvad det var for noget, og her begynder jeg så at tænkte at dyrlægen overhovedet ikke gav os nok information.

Alle steder står der, at man skal tømme kattebakken daglig, disinficerer den samt mad og vandskåle og generelt bare sørger for at alt er hysterisk rent.

Vi har selvfølgelig sørget for at holde hytten ren, men ikke disinficeret rent.

 

Derudover så kan jeg læse at Flagyl ofte ikke er nok, og man bude få noget panacur.

Derfor tog jeg for 3. gang hen til dyrlægen og spurte efter det, og fik det til 3 dage.

Men! Så læser jeg inlægssedlen og der står at "det virker mod giardia hos hunde".

Hva med katte? Virker Panacur i tablet form mod Giardia hos katte!?!

 

Jeg er officielt hysterisk med alt det her. Det er så fustrerende at dyrlægen ikke virker til at orke at give os informationer der kunne hjælpe os.

Vi har stået i lort til knææende i 2 måneder. Den store skider 2-4 gange, og den lille skider 14-24 gange dagligt. Vi kan ikke følge med :(

 

Så hvis der er nogen der kan hjælpe os med lid erfaring, og evt. hvad der virkede så vil jeg være så uendelig taknemmelig.

Jeg kan simpelthen ikke overskue at skulle kæmpe den her kamp når jeg ikke engang føler mig sikker på at det er den rette medicin vi bruger.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej Jane.

Nu ved jeg ikke om du i mellemtiden har fundet ud af det, men jeg mener helt bestemt ikke i er blevet rådgivet godt nok af jeres dyrlæge.

Mit råd er at sætte spørgsmålet i officielt udbud hos dyrlægerne (evt. over hentpriser.dk/indhent-tilbud/dyrlaege/?word=167 ) så du er helt sikker på du får en dyrlæge som kender problemstillingen.

 

Min erfaring som katteejer fortæller mig desværre at når man bare "kommer ind fra gaden" hos en dyrlæge, at de så nogle gange bare lader mavefornemmelsen bestemme, uden egentlig at sætte sig grundigt nok ind i din firbenede ven.

 

Jeg håber i får styr på det!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...