Hop til indhold

Dværg kat


Ludvig

Recommended Posts

Hej :)

 

I går hentede jeg en killing fra et sted der ikke virkede vildt godt. Ejeren var sød nok, men virkede ikke til at have så godt styr på at holde dyr... Hun havde en del katte der ikke var neutraliserede og så sker der jo killinger :-) Jeg skrev med hende fordi hun annoncerede om en killing der var meget mindre end de andre og hun tænkte den måske var udviklingshæmmet. Jeg ville ikke have den skulle aflives så jeg tog den med hjem.

Hun ved ikke præcist hvornår han er født (flot) men et sted mellem 1 og 15 april. Dvs han er nu 4,5-5 mdr. Og han vejer 600 gram.

Han er halv størrelse som sine søskende. Jeg så også forældrene. Faren er perser og moren alm huskat. Begge i normale størrelser.

Han har øjenbetændelse og øremider. Det kan jeg se. Han har sikkert også alt muligt andet. Vi har en dyrlægetid klokken 14, og jeg er så SPÆNDT på at høre hvad hun siger! Han må jo være dværg med den størrelse? Han ligner en lille bitte killing. Er der andre der har hørt om det eller har sådan en kat? Jeg føler mig meget på bar bund. Har self set Munchkin katte men sådan er han ikke proportioneret.

 

Han er ekstremt kærlig og kontaktsøgende. Han nusser og ælter mig hele tiden. Han springer, skider (udenfor bakke - det skal nok komme) og spiser. Han opfører sig normalt, ud over at han virker til at have en lidt skidt balance. Han falder tit ned fra ting. Er det normalt i den alder? Tror i at han kan få er godt liv uden smerter/problemer??

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor er det bare sørgeligt når nogen ikke er i stand til at sørge for sine dyr på forsvarlig måde.

 

Hvor er det sørgeligt med killinger der får en skidt start grundet utilstrækkelig pasning og sygdom.

 

Hvor er det sørgeligt når nogen som dig er med til at holde den slags svin i gang med deres useriøse avl på underernærede og syge katte og ditto afkom fordi I med glæde slæber problemkattene/killingerne med hjem på trods af udsigten til livsvarigt syge og urenlige dyr, med deraf følgende gener for katten, ødelagt hjem og kæmpe dyrlægeregninger....hvis ikke skravlet er i en stand så enhver dyrlæge med respekt for sig selv anbefaler aflivning på stedet.....hvilket i 99% af tilfældene er det absolut bedste....af hensyn til killingen og ikke af hensyn til misforstået barmhjertighed over for andres uansvarlighed.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...