Hop til indhold

Guldsmede og regnorme


Baloos mor

Recommended Posts

Hejsa alle.

 

Jeg er ny i forum og ønsker et råd eller andet :)

 

Jeg er mor til Baloo på ca 1 år. En dejlig huskat som er en blanding af main coon og ??? (faderen ukendt).

 

Mit 'problem' er at Baloo har fået en forkærlighed for guldsmede og regnorme, som han kommer med til mig i stor stil.

 

I går talte jeg det til 6 guldsmede og 1 regnorm, og indtil videre er det 1 guldsmed i dag. Jeg synes det er synd for de små smede, da han blot leger med dem, men ikke spiser dem. Nogen af jer som har et råd eller en ide hvordan jeg måske kunne gøre så smedene IKKE kommer ind i min have (noget man kan sprøjte med eller lign.) Han er udekat om dagen og indekat om natten.

 

Han har foruden kastet ALT sin kærlighed på mig til stor irritation for min kæreste som ikke har det samme 'forhold' til Baloo som jeg har. Tror kæresten er lidt jaloux. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at hjælpe på det. Har foreslået kæresten at han lader Baloo komme til ham istedet for at 'jagte' katten som så bakker tilbage. Ved ikke om det giver mening, ellers spørg endelig :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Det er da flot, at han kan fange guldsmede, de er ellers de bedste flyvere af insekter, men de er nok mere ved at dø på denne årstid, og derfor nemmere at fange. De sidder gerne og varmer op i solen, og den er der mindre af nu.

 

Jeg har altså 11 katte- og mange guldsmede. Mine katte tager græshopper, diverse bevingede lepidoptera (sommerfugle mv) og edderkopper. (Den trefarvede æder gerne de store i badekarret!).

Og så tager de mus (og en eneste rotte). Regnorme har jeg ikke oplevet, men da de gerne sover ude, har de da haft (AAADDD!) snegle med ind i pelsen. Oftest nøgensnegle.

 

Han er da bare døøøgtiig! Og vil over tid avancere til mus...

 

Mvh

Tine

Link til kommentar
Del på andre sites

Også må sure kæreste da i gang med at lege med katten, bestikke med katteguffere osv.

En af mine hunkatte (neuteret) ælsker mænd. Jeg er evig no. to i hendes verden. Det kan jeg leve med! Mænd leger nu anderledes med dyr end kvinder gør. :D

 

Men da jeg var yngre, og vores tævehund (som jeg trænede fodrede og gik ture med og det løse) elskede min daværende kæreste, blev jeg da lidt mærkelig! Hun var skilsmissehund, men hun kom efter lang tid til også at sætte pris på mig. Det tog bare *tid*. Lang tid faktisk...:rolleyes:

 

Mine misser vil da også min mand, men de finere signaler reagerer han ikke så meget på.

 

Mvh

Tine

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...