Hop til indhold

Hårfjernelse på katten. Den fælder konstant :(


Fyrmedkat

Recommended Posts

Hej herinde.

 

Jeg er en 29 årig gut ved navn Mikkel, Jeg er sammen med den skønneste pige, men i det jeg sagde JA til hende, sagde jeg også ja til hendes kat.

 

Den lille fyr (Frej) fælder ad pommern til!

Har i nogle råd til hvilke redskaber jeg kan bruge, for at fjerne alle hans løse hår.

Har læst kort om "lavasten" og deslige...

 

Men tænker I skønne mennesker herinde kan hjælpe mig!

I må meget gerne smide et link til hvor I nu en gang har fundet et redskab, som er god til at fjerne de løse hår på jeres kat.

 

Jeg takker på forhånd!

 

mvh Mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

Man kan ikke fjerne alle de løse hår, men regelmæssig børstning burde minimere problemet.

 

Og så flittig brug af fnugruller på tøjet og møblerne ;-)

 

Nu ved jeg ikke om der er tale om en lang- eller korthåret kat, jeg har korthårede katte og i de perioder de fælder, bruger jeg en stålkam som er det jeg synes er bedst, for der samler hårene sig så man bare skal pille dem af kammen.

 

Altså en kam som den i linket her http://dyrelageret.dk/boerster-og-kamme-79/kam-med-fine-taender-til-hunde-og-katte-p196

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg ville helt klart anbefale en Furminator, det er en slags kam, med et lille skæreblad i, som tager en del af underulden, som normalt ellers ville have havnet på dit tøj, møbler og over alt.

Den skal ca bruges hver/ hver anden uge, da den er drøj i brug. men den kan købes i de fleste dyrebutikker.

Har selv haft gode erfaringer med sådan en :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Enig i furminator. Jeg havde en (godt nok til hund- købt på udsalg), der var super til min gamle (noget gigtramte) kat, der havde svært ved at holde sig ren ved haleroden.

 

Ellers har jeg nogen med loppeallergi- og de fælder- meget! Men der kæmmer jeg dem med en lusekam (der renses i skål med 2 dråber opvaskemiddel og vand), det hjælper ret godt. Man kan rede meget væk- og slipper for den dyre gift, som de måske alligevel bliver resistente overfor.

 

Støvsugning, fnokruller, de der møbelhandsker- og løse (vaskbare) tæpper- er også gode mod kattehår.

 

Jeg har selv tæpper på de fleste møbler, om ikke andet så katteuheld kan vaskes væk. Et tæppe kan vaskes, det kan uldsofaen/lædermøbler ikke. Vi har ikke gulvtæppe- andet end i soveværelset.

 

Mvh

Tine

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...